Вʼєтнам може ввести податок на викиди вуглецю shutterstock

Вʼєтнам може ввести податок на викиди вуглецю

Катерина Бєлоусова

Якщо компанії оподатковуватимуться всередині країни – їхній продукції буде легше потрапити до Євросоюзу

Міністерство природних ресурсів і навколишнього середовища В'єтнаму запропонувало запровадити податок на вуглець.

Це допоможе пом'якшити вплив європейського механізму вуглецевого коригування імпорту (CBAM), повідомляє DDTC.

Замміністра природних ресурсів і навколишнього середовища Май Кім Ліен пояснив, що CBAM ускладнить проникнення на ринки ЄС продукції з країн з високими викидами вуглецю. Від вуглецевого мита можуть постраждати основний експорт В'єтнаму. Однак якщо високовуглецеві компанії оподатковуватимуться всередині країни, їхній продукції буде легше потрапити до Євросоюзу.

Він наголосив, що це також підтвердить відданість В'єтнаму вирішенню проблеми зміни клімату.

"Для створення та функціонування внутрішнього ринку вуглецю, прем’єр-міністр доручив міністерству переглянути дорожню карту для впровадження податку на вуглець у В’єтнамі", – сказав Ліен.

Як відомо, CBAM поширюватиметься на імпорт енергоємних товарів, а саме заліза, сталі, цементу, алюмінію, добрив, електроенергії та водню, а також на непрямі викиди за певних умов. Перехідний етап впровадження вуглецевого мита починається 1 жовтня 2023 року. На першому етапі компаніям доведеться лише звітувати про викиди. Сплата мита почне поступово запроваджуватися з 2026 до 2034 року з тією ж швидкістю, що й припинення безкоштовних квот на викиди EU ETS. 

Нагадаємо, депутати Європарламенту 18 квітня схвалили угоди щодо реформи системи торгівлі викидами (ETS), механізму вуглецевого коригування імпорту (CBAM) та створення соціального кліматичного фонду (SCF). 

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, Велика Британія розглядає можливість запровадити свій податок на викиди вуглецю на імпортну сталь, який аналогічний CBAM – європейському механізму вуглецевого коригування імпорту.

Читайте також
CBAM: нові масові проблеми у ланцюжках доданої вартості європейських імпортерів
CBAM: нові масові проблеми у ланцюжках доданої вартості європейських імпортерів

Компанії надавали інформацію щодо вуглецевого сліду, але їхня методика розрахунку не відповідала прописаній у СВАМ-сертифікатах

Що таке механізм CBAM і як він вплине на декарбонізацію в усьому світі
Що таке механізм CBAM і як він вплине на декарбонізацію в усьому світі

CBAM змусить імпортерів платити за кожну тонну викидів вуглецю, пов’язаних з виробництвом імпортованої продукції

Україна може отримати відстрочку від CBAM, якщо матиме сильну позицію, – Зінченко
Україна може отримати відстрочку від CBAM, якщо матиме сильну позицію, – Зінченко

Через CBAM український експорт щороку втрачатиме близько €1,5 мільярда

СТВ може зменшити конкурентоспроможність української продукції, – Семків
СТВ може зменшити конкурентоспроможність української продукції, – Семків

З 2026 року свої аналоги CBAM впровадять США, Велика Британія та країни Латинської Америки