Україна може виробляти 1,6-1,9 млн тонн біодизеля на рік, який є безпечнішим для екології за традиційний дизель і може стати повноцінною його альтернативою, особливо в умовах паливної кризи.
Країна має всі шанси стати провідним виробником біодизеля, пише депутат Київської міськради VIII скликання Костянтин Яловий у Facebook.
Сучасна формула виготовлення біодизеля дозволяє використовувати його майже для всіх автомобілів, які їздять на солярці.
Яловий зазначив, що Україна має земельні ресурси та рослинну сировину, переробну промисловість та фахових спеціалістів. А також кілька десятків підприємств з необхідними для виробництва потужностями. На даний час більшість з них простоює.
Біодизель виробляють з олійних культури, таких як ріпак, соя і технічна олія. Наразі цю сировину купують інші держави.
“Існує потенціал, достатній для заміщення значної частки традиційного дизелю на ринку. Адже в якості сировини також можна використовувати соняшник, залишки олійного виробництва, відходи тваринництва. Для виготовлення спирту, який є складовою біодизелю, наша країна теж має достатньо ресурсів”, – підкреслив Яловий.
Він також додав, що нинішніх потужностей, на думку експертів, вистачає для заміщення близько 5% традиційного дизелю. Цей відсоток можна значно збільшити, якщо галузь отримає стимули для розвитку з боку держави. При чому, не лише потужностей, але й наукових досліджень, які дозволять зробити виробництво біопалива більш дешевим та ефективним.
При використанні біодизеля водіям радять вчасно змінювати моторну олію і використовувати лише якісний продукт.
“Промисловість, яка дасть країні біодизель та біоетанол – це не лише наша енергетична незалежність, але й сталий розвиток “зеленого” курсу та скорочення вуглецевого сліду. Після перемоги ми маємо надавати тут набагато більшу увагу. Адже від цього залежить не лише добробут держави, але й екологічна безпека нашого життя”, – сказав Яловий.
Нагадаємо, міністр енергетики Герман Галущенко заявив, що ЄС зацікавлена в розвитку українських відновлюваних джерел енергії, зокрема біометані та водні.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, сьогодні, коли суттєво знизилися ціни на олійні культури, стає економічно доцільно переробляти ріпак на біодизель.