В Україні з 1 серпня 2023 року набувають чинності вимоги нового Технічного регламенту енергетичного маркування енергоспоживчої продукції для виробників, постачальників та розповсюджувачів.
Вимоги застосовуються до техніки та обладнання, що вводиться в обіг або в експлуатацію, йдеться в пресрелізі Держенергоефективності.
Регламент розробляли Держенергоефективності спільно з Міненерго на основі Регламенту Європейського Парламенту і Ради ЄС.
Він передбачає маркування продукції та надання стандартної інформації щодо її енергоефективності, споживання енергії та інших ресурсів під час її використання, а також додаткову інформацію про продукцію за новими нормами ЄС.
Постачальники повинні забезпечити, щоб кожна окрема одиниця продукції безкоштовно супроводжувалася точними друкованими етикетками та інформаційними листами продукції.
Розповсюджувач повинен:
- демонструвати у видимий спосіб етикетку, надану постачальником або оприлюднену, зокрема для дистанційного продажу через Інтернет;
- надавати споживачам інформаційний лист продукції, а на запит – також і в друкованій формі у пункті продажу.
Постачальник і розповсюджувач також повинні зробити посилання на клас енергоефективності продукції у візуальній рекламі та технічних рекламних матеріалах для конкретної моделі.
"Енергетичне маркування – це європейський інструмент, який стимулює виробництво і використання саме енергоефективних товарів. На виконання Закону України "Про енергетичну ефективність" ми впроваджуємо цілу систему енергомаркування енергоспоживчої продукції", – сказав Віктор Білько, заступник Голови Держенергоефективності.
Завдяки енергомаркуванню споживачі зможуть:
- отримувати інформацію про технічні характеристики енергоспоживчих продуктів;
- обирати більш енергоефективні товари;
- зменшити споживання енергії;
- використовувати енергоефективне та екологічне обладнання протягом тривалого строку експлуатації.
Вітчизняні підприємства матимуть рівні конкурентні можливості з європейськими виробниками енергоспоживчих товарів, а імпортери будуть зобов’язані надавати тільки ті товари, що відповідатимуть вимогам технічного регламенту.
“Впровадження енергомаркування також сприяє розробці інновацій та інвестуванню у виробництво енергоефективних товарів”, – зазначили в матеріалі.
Нагадаємо, Держенергоефективності впровадило вимоги ЄС до екодизайну та енергомаркування українського обладнання та техніки.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, Єврокомісія ухвалила новий робочий план з екодизайну та енергетичного маркування на 2022-2024 роки, який допоможе заощадити близько €250 млрд у 2022 році.