У Кривому Розі розробники електровантажівок створили маневрене авто для ЗСУ. Фото shotam.info

У Кривому Розі розробники електровантажівок створили маневрене авто для ЗСУ. Фото

Катерина Бєлоусова

Автівки потужні й маневрові та можуть проїжджати по будь-якій поверхні, зокрема по піску, болоту, полю, бездоріжжю

Український інженер Віталій Бризгалов з Кривого Рогу, який до повномасштабного вторгнення працював над створенням електровантажівок Coolon Motors, наладив виробництво багів для ЗСУ.

Він з командою виготовив вже 22 такі автівки, повідомляє ШоТам.

Бризгалов розповів, що розробка електричних вантажівок  почалося у 2014 році. Вони створили імпровізований електробус, встановивши у старий мікроавтобус електричний двигун. 

“Їздив він чудово, але дешевше створити електричну автівку з нуля, аніж перероблювати його зі старого автобуса”, – сказав він.

Інженер пояснив, що вони планували створити самоокупний транспорт, який би дозволив бізнесу відмовитися від дизельних вантажівок, які шкодять довкіллю, однак втілити розробку не вдалося.

“Витративши два роки на перепрацювання всієї конструкції автівки, ми створили її фактично з нуля. Це дозволяє локалізувати виробництва на 80%. Але є елементи, які ми точно не можемо зробити – це акумуляторні комірки”, – сказав він.

Бризгалов зазначив, що Україна готова до електромобілів значно більше, ніж Європа, адже це не лише екологія, а й відчутна економія. 

“Якщо брати електровантажівку в лізинг, не платити за паливо, то ця автівка виходить фактично безкоштовно. Адже ті гроші, які витрачаються в місяць на паливо – орієнтовно $380 – йдуть на погашення кредиту. Ми прагнемо вийти на український ринок, і тільки через декілька років – на європейський”, – сказав він.

shotam.info

Інженер також додав, що до війни було передзамовлено близько 2000 машин.

З 24 лютого 2022 року команда ремонтувала радіостанції, забезпечувала бійців повербанками, акумуляторами тощо. 

Однак у квітні сформувалася величезна потреба у швидких автівках. До Coolon Motors звернулася криворізька волонтерська команда "Залізна сотня” щодо автіки для військових. 

“Ми зробили креслення для спортивних автівок – багі. Волонтери думали віддати наші розробки на виробництво. Утім виявилося, що заводи, яким надавали креслення, не хотіли цим займатися. Або встановлювали нереальну вартість. Наприклад, за раму – 45 тисяч грн, хоча ми знаємо, що вона коштує 15 тисяч”, – сказав Бризгалов.

Інженери почали самостійно збирати багі. Наразі в команді працюють 17 людей, зокрема, внутрішньо переміщені особи з Маріуполя, Херсона, Харкова, які отримують щонайменше мінімальну зарплату. 

shotam.info shotam.info shotam.info

Вартість запчастин для багі коштує 60-65 тисяч грн, а загальна вартість багі на сьогодні сягає 80 тисяч грн – це дешевше, ніж у будь-яких інших українських виробників. Ця сума покриває оренду приміщення, запчастини та роботу команди.

За весь період в Coolon виготовили 22 багі, і наразі працюють над гуртовим замовленням на 24 автівки. Деякі роботодавці замовляють багі для своїх мобілізованих працівників, наприклад Вінницьке агропідприємство. 

Ці автівки потужні й маневрові, прориваються по будь-якій поверхні: пісок, болото, поле, бездоріжжя. Багі можуть їхати зі швидкістю 60-80 км/год через поля, а по трасі – 120-130 км/год. Основою для них слугують старі автівки ВАЗ. Двигуни зазвичай бензинові від 1,3 до 1,5 літра, однак можуть бути і більшими в залежності від потреб. 

Важить така автівка до 550 кг. Між передніми й задніми колесами відстань всього 2,5 м. За рахунок короткої бази, їй потрібно менше місця для розвороту. Крім того, кліренс – 400 мм при повному завантаженні. Таким чином багі можуть проїхати, навіть не торкаючись дном бугрів. 

“Я намагався пішки вийти на крутий схил – не вийшло, а машина проїхала. На цій машині ти можеш робити такі маневри, з якими не впорається будь-яка інша автівка”, – сказав Бризгалов.

Здебільшого їх використовують для піхоти й розвідки. Бійці свідомо відмовляються від бронювання, надаючи перевагу швидкості. Якщо навантажити багі броньованими листами, вона втратить свої якості легкої маневреної автівки. За потреби військові можуть покинути авто. 

Команда також отримала запит від міністерства на унікальний проєкт щодо створення безпілотників. Це буде одноразовий дрон, дуже низької вартості, який швидко складається. Його ідея – величезна масовість і дуже низька ціна.

“Невдовзі я повернуся до електровантажівок. Ми плануємо відновлювати проєкт, адже маємо максимально позбутися паливної залежності. Електровантажівки потрібні не менше, ніж зброя”, – підкреслив Бризгалов.

Нагадаємо, у Північній Америці стартував набір учасників на конкурс Go Move 2022, який покликаний розвивати партнерства між стартапами та корпораціями для прискорення декарбонізації транспортного сектору.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, в Нідерландах створили перший в світі електромобіль на сонячних батареях.

Читайте також
Верховна Рада відтермінувала перехід на Євро-6 на 2 роки
Верховна Рада відтермінувала перехід на Євро-6 на 2 роки

Це вже друге перенесення дати після підписання Угоди про асоціацію з ЄС

В Україні пропонують відкласти впровадження Євро-6 на 2 роки
В Україні пропонують відкласти впровадження Євро-6 на 2 роки

Екологічні вимоги можуть послабити тільки для частини автотранспорту

Електрокар, побудований за допомогою яблук та грибів: як виглядає ультраекоавто
Електрокар, побудований за допомогою яблук та грибів: як виглядає ультраекоавто

За твердженням виробника, він демонструє майбутнє екологічного транспорту

Стало відомо, які авто здорожчають із 1 січня через впровадження Євро-6
Стало відомо, які авто здорожчають із 1 січня через впровадження Євро-6

До введення нових еконорм залишилося 3 місяці