Провідні світові платформи доставки їжі, такі як Delivery Hero, DoorDash, iFood, Mr D, Swiggy, Uber, Wolt і Zomato, об’єдналися для створення коаліції Deliver-E, щоб прискорити перехід на доставку з нульовим рівнем викидів.
Про це повідомляє пресслужба Програми Організації Об’єднаних Націй з навколишнього середовища (UNEP).
Статут коаліції Deliver-E передбачає перехід на електромобілі, електроскутери, велосипеди й інші види транспорту без шкідливих викидів. Компанії-учасниці домовилися спільно ділитися досвідом, розробляти практичні рішення для подолання бар’єрів електрифікації та регулярно звітувати про прогрес.
За словами дослідників, перехід на транспортні засоби з нульовим рівнем викидів має потенціал змінити міську логістику. Згідно з результатами досліджень фахівців, перехід від бензинових скутерів до електровелосипедів дасть можливість:
- Зменшити викиди парникових газів приблизно на 90%.
- Скоротити витрати на доставку на чверть.
- Знизити рівень шумового забруднення в містах.
Фахівці додали, що транспорт є другим за обсягом джерелом глобальних викидів після енергетики. За даними звіту UNEP, без рішучих дій саме компанії з доставки їжі можуть становити до половини всіх міських транспортних викидів до 2030 року.
Споживачі також впливають на тенденції, адже понад 70% покупців віддають перевагу екологічним варіантам доставки. Це створює додатковий стимул для компаній переходити на екологічно чисті рішення.
На початковому етапі робота коаліції буде зосереджена на:
- електрифікації двоколісного і триколісного транспорту;
- створенні спільної бази даних і доказової бази для рішень;
- оцінці технологій та обміні передовим досвідом;
- розробленні практичного плану дій;
- підготовці регулярних звітів про прогрес.
Що таке Deliver-E
Deliver-E – це міжнародний альянс провідних платформ доставки їжі та продуктів, який прагне прискорити перехід до доставки з нульовими викидами. Ініціатива зосереджена на швидкій електрифікації транспорту, розвитку інфраструктури зарядки, впровадженні цифрових рішень для керування автопарками та підвищенні стійкості міської логістики.
Як писала ЕкоПолітика раніше, гібридні автомобілі викидають лише на 19% менше CO2, ніж бензинові та дизельні автівки, але згідно з лабораторними дослідженнями вважалося, що гібриди забруднюють довкілля на 75% менше.
Зокрема, радимо прочитати про те, що 10 жовтня Європейська комісія оприлюднила остаточні умови свого першого загальноєвропейського аукціону з декарбонізації технологічного тепла із бюджетом €1 млрд.