"Нам цим дихати": в Україні запустили масштабну інформаційну кампанію проти спалювання листя

"Нам цим дихати": в Україні запустили масштабну інформаційну кампанію проти спалювання листя

Олекса Франко

Кампанію розгорнули на телеканалах "Інтер" та "Україна", а "агентами змін" виступили діти

Amplifi Ukraine та Isobar Ukraine разом із громадською організацією "Центр розвитку інновацій" та ПРООН запустили масштабну інформаційну кампанію "Нам цим дихати" проти спалювання листя й бур'яну.

Про це йдеться в пресрелізі ініціаторів всеукраїнського соціального проєкту. Ініціатори національної кампанії "Нам цим дихати" заохочують населення до альтернативних методів перероблювання бур’янів, а саме компостування.

За даними дослідження Gradus, 39,4% українців продовжують спалювали суху рослинність, а 52% паліїв навіть не знають про небезпеку від такого способу.

Щоб достукатися до потенційних паліїв, кампанію розгорнули головно на телеканалах "Інтер" та "Україна", а "агентами змін" виступили діти, оскільки, згідно зі статистикою, 20% людей, які перестали палити бур’ян, зробили це на прохання дітей та онуків.

"Ми впевнені, що глобальну проблему потрібно розв'язувати на глобальному рівні. Тому ми вивчили аудиторію наших "паліїв" і розібралися, як до них достукатися. Розмову зі старшим поколінням ми ведемо через соціальні ролики та освітні сюжети на їхніх улюблених телеканалах медіагруп "Інтер" та "Україна". Аудиторію середнього віку ми залучимо через диджитальні ресурси Google, Facebook, а також цілу низку локальних лідерів на кшталт Gismeteo, Megogo, Admixer, Starlight Digital тощо. А молодь? Її ми "вербуватимемо" в агентів змін, адже, згідно з даними Gradus, 20% людей, які перестали палити бур’ян, зробили це на прохання дітей та онуків", – розповіла Юлія Карпушина, СЕО Amplifi Ukraine, ініціаторка проєкту.

Шлях команди проєкту "Нам цим дихати" – емоційна комунікація з кожним з обраних сегментів цільової аудиторії: 1) старшого покоління із господарством і 2) дітей та онуків для впливу на бабусь, дідусів та інших родичів.

За словами Анни Жуковської, СЕО Isobar Ukraine, креативну ідею проєкту надихнула позиція "Онуки – то святе", бо турбота про майбутнє онуків мотивує старше покоління сильніше за турботу про власний добробут.

"Разом із продакшеном Cashmere Films наша команда створила серію роликів із головними героями – дітьми. Граючись на задимлених дитячих майданчиках, вони закликають бабусь та дідусів не спалювати листя та бур’ян, а послуговуватися альтернативним методом – компостуванням. Наше завдання – не залякати українців, а дати їм корисну альтернативу", – зазначила Жуковська.

Як правильно компостувати листя навчать прості та зрозумілі листівки-інструкції, які поширять серед близько 100 чинних громад України.

"Ефективність кампанії ми виміряємо за допомогою ще одного дослідження від Gradus. Його компанія зробить після першого весняного флайту проєкту, а результати ми дізнаємося вже в травні. Другий флайт заплановано на вересень 2021 року, адже тоді люди спалюють опале листя", – додала Жуковська.

До створення кампанії також долучилися Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, дослідницька компанія Gradus та локальні й глобальні диджитальні ресурси.

Для дослідження Gradus в межах проєкту, проведеного на замовлення Amplifi Ukraine та Isobar Ukraine, опитали понад 1200 учасників онлайн-панелі Gradus у віці 14- 65 років, які мешкають у селах та містах.

Напередодні ЕкоПолітика розбиралася у своєму матеріалі, як можна змінити ситуацію, що загрожує та чи можуть багатотисячні штрафи зупинити паліїв.

Читайте також
На Харківщині компостер допоміг уникнути 2,5 тисячі тонн викидів парникових газів
На Харківщині компостер допоміг уникнути 2,5 тисячі тонн викидів парникових газів

Громада може скоротити викиди метану на 30%, якщо люди компостуватимуть 20% органічних відходів

В ЄС викиди від викопного палива у 2023 досягли рекордного мінімуму за 60 років
В ЄС викиди від викопного палива у 2023 досягли рекордного мінімуму за 60 років

Скорочення викидів забезпечило використання ВДЕ, енергоефективність та скорочення промислового виробництва

Викиди Німеччини скоротилися до найнижчого рівня за 70 років
Викиди Німеччини скоротилися до найнижчого рівня за 70 років

Лише 15% скорочення викидів є результатом вищих стандартів енергоефективності або більшої кількості ВДЕ