На шахтах зʼявилися водневі вантажівки, які можуть допомогти декарбонізувати галузь amp-cnn-com.cdn.ampproject.org

На шахтах зʼявилися водневі вантажівки, які можуть допомогти декарбонізувати галузь

Катерина Бєлоусова

Декарбонізація галузі виходить за межі самих кар’єрних вантажівок і залежить від того, як сировина отримується, створюється та виготовляється

На шахті Могалаквена в Південній Африці компанії Anglo American дебютувала перша в світі воднева кар'єрна вантажівка First Mode.

Девід Ґерхардт, головний системний інженер компанії First Mode заявив, що близько 50% викидів в секторі створюють саме вантажівки, тому такий транспорт може допомогти в декарбонізації галузі, повідомляє CNN.

Вантажівка споживає близько 2 МВт енергії щосекунди, якої б вистачило для живлення 1500 будинків.

В матеріалі підкреслили, що такі вантажівки мають вагу близько 500 метричних тонн та є одними з найбільших транспортних засобів на планеті. Вони є основним джерелом викидів у гірничодобувній промисловості, яка створює близько 7% світових викидів вуглецю.

First Mode розробляє рішення з нульовим рівнем викидів для заміни дизельних двигунів вантажівок, зокрема на водневі. За оцінками компанії середній кар’єрний самоскид у її парку споживає 900 000 літрів дизельного палива на рік.

Проєкт гібридної вантажівки, який має водневі паливні елементи з живленням від акумулятора, запустили у 2019 році, а в травні 2021 вона вже почала працювати на шахті.

Генеральний директор First Mode Кріс Вурхіз підкреслив, що декарбонізація галузі виходить за межі самих кар’єрних вантажівок і залежить від того, як сировина отримується, створюється та виготовляється.

В матеріалі наголосили, що викиди вуглецю від використання водню як палива залежать від способу його виробництва. Так "зелений" водень створюється з використанням відновлюваних джерел енергії, тоді як для створення "синього" використовується викопне паливо. Але критики екологічного водню кажуть, що використання ВДЕ для виробництва іншого палива є марною тратою "чистої" енергії.

У First Mode зазначили, що їхня вантажівка була розроблена для роботи саме з “зеленим” воднем, і компанія працює над створенням сталого ланцюжка поставок для підтримки вантажівок.

"Ми хочемо довести це до кінця, – сказав Вурхіз. – Ми бачимо, як це успішно реалізується на шахтах по всьому світу таким чином, що дозволяє справді трансформувати видобуток."

Нагадаємо, компанія Airgas, США, випустить дві важкі вантажівки Hyzon Motors на водневих паливних елементах на маршрутах доставки балонів у Каліфорнії.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, у Німеччині дизельні поїзди регіонального сполучення LNVG замінили на перші в світі потяги на 100% водневому двигуні від французької компанії Alstom.

Читайте також
Єврокомісія виділила 1,4 млрд євро на інноваційні проєкти у галузі водневого транспорту
Єврокомісія виділила 1,4 млрд євро на інноваційні проєкти у галузі водневого транспорту

Вони є дуже амбітними, оскільки спрямовані на розробку технологій і процесів, які виходять за межі сучасних технологій

На Одещині побудують завод із виробництва "зеленого" водню
На Одещині побудують завод із виробництва "зеленого" водню

Бізнес в промислових масштабах планує виробляти екологічне пальне

США витратить $750 мільйонів на виробництво зеленого водню
США витратить $750 мільйонів на виробництво зеленого водню

Це допоможе досягти мети щодо зменшення вартість виробництва зеленого водню до $1 за кілограм