Міндовкілля розробило законопроєкт "Про екологічний аудит": які його основні норми shutterstock

Міндовкілля розробило законопроєкт "Про екологічний аудит": які його основні норми

Валентина Гембарська

Ухвалення проєкту закону дозволить належним чином урегулювати відносини у сфері здійснення екологічного аудиту

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України оприлюднило законопроєкт  "Про внесення змін до Закону України "Про екологічний аудит" щодо удосконалення процедури проведення екологічного аудиту".

Як повідомила пресслужба міністерства, 16 липня розпочалось громадське обговорення документу.

ЕкоПолітика наводить для своїх читачів основні положення з законопроєкту.

Мета: приведення норм Закону України "Про екологічний аудит" у відповідність із законодавством України, а також уточнення положень Закону України "Про екологічний аудит" задля забезпечення прозорих механізмів здійснення екологічного аудиту.

Автори документу підкреслюють, що наразі юридичне визначення "видів діяльності та об’єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку" в законодавстві України про охорону навколишнього природного середовища відсутнє.

"Крім того, необхідність розроблення проєкту Закону викликана потребою в урегулюванні процедури здійснення обов’язкового екологічного аудиту у разі ліквідації або виведення з експлуатації підприємств, установ або організацій, їх структурних підрозділів, що здійснюють види діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.

Основні положення документу:

  • визначено зміст висновку екологічного аудиту, що не було передбачено чинною редакцією Закону України "Про екологічний аудит";
  • визначено необхідність забезпечення оприлюднення висновків обов'язкового екологічного аудиту на офіційних вебсайтах замовників екологічного аудиту та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища;
  • уточнено порядок здійснення екологічного аудиту — інформування з боку держоргану про обов’язковий екологічний аудит протягом 3-х днів, термін проведення екологічного аудиту не може перевищувати 1 рік тощо;
  • передбачається право керівників оскаржувати висновок екологічного аудиту при Міндовкіллі або у судовому порядку.
  • вводиться обов’язок для керівників (власників) об’єктів, де проводиться екологічний аудит, враховувати висновок екологічного аудиту під час здійснення господарської діяльності.
  • усуваються існуючі прогалини у законодавстві щодо здійснення обов’язкового екологічного аудиту для об’єктів та видів діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля;
  • регулюється процедура здійснення обов’язкового екологічного аудиту у разі ліквідації або виведення з експлуатації підприємств, установ або організацій, їх структурних підрозділів, що здійснюють види діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля;
  • врахована необхідність здійснення обов’язкового екологічного аудиту на підставі рішення суду про встановлення наявності порушень вимог природоохоронного законодавства;
  • замінено поняття "статут юридичної особи" на "установчі документи юридичної особи";
  • розширено перелік підстав для здійснення обов’язкового екологічного аудиту — для видів діяльності, які підпадають під необхідність здійснення ОВД.

Зазначається, що реалізація закону не потребує додаткових фінансових витрат з державного чи місцевих бюджетів.

"Ухвалення проєкту закону дозволить належним чином урегулювати відносини у сфері здійснення екологічного аудиту. Реалізація закону не матиме впливу на ринкове середовище, забезпечення захисту прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави; розвиток регіонів, підвищення чи зниження спроможності територіальних громад; ринок праці, рівень зайнятості населення; громадське здоров’я, покращення чи погіршення стану здоров’я населення або його окремих груп; екологію та навколишнє природне середовище, обсяг природних ресурсів, рівень забруднення атмосферного повітря, води, земель, зокрема забруднення утвореними відходами, інші суспільні відносини. Реалізація Закону не матиме впливу на інтереси заінтересованих сторін", — сказано у пояснювальній записці.

Читайте також
Екокомітет Верховної Ради запланував засідання на 24 травня: порядок денний
Екокомітет Верховної Ради запланував засідання на 24 травня: порядок денний

Нардепи розглянуть 2 профільних законопроєкти, внесуть свої пропозиції стосовно змін до КУпАП та обговорять два питання про листи

Перший квартал року: що зробили в Міндовкіллі для реформи галузі охорони довкілля
Перший квартал року: що зробили в Міндовкіллі для реформи галузі охорони довкілля

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів провело чимало роботи, але корупційні ризики залишились

Екокомітет проголосував за скандальний законопроєкт “Про управління лісами” – УПГ
Екокомітет проголосував за скандальний законопроєкт “Про управління лісами” – УПГ

Законопроєкт скасовує процедуру ОВД для суцільних санітарних рубок для ділянок менше ніж 10 гектарів