Міндовкілля невиправдано просуває амбіції зі скорочення викидів CO2, – Бобицький shutterstock

Міндовкілля невиправдано просуває амбіції зі скорочення викидів CO2, – Бобицький

Зоряна Бердник

Уряд планує виділити на "зелений" перехід тільки 5% коштів від необхідних, тож основний тягар ляже на плечі українського бізнесу

За сценарієм Другого національно визначеного внеску України (НВВ2) в межах Паризької кліматичної угоди, до 2030 року Україна має зменшити викиди CO2 до 28% порівняно з 1990 роком. Утім, такі амбіції Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України являють собою невиправданий тягар для української економіки.

З огляду на деіндустріалізацію за роки незалежності, Україна сьогодні випереджає частину країн ЄС у зменшенні викидів СО2, переконаний керівник брюссельського офісу Української асоціації бізнесу та торгівлі (UBTA) Назар Бобицький. Про це він заявив на круглому столі, присвяченому викликам і ризикам НВВ2 для держави і бізнесу, повідомляє пресслужба UBTA.

Бобицький зазначив, що, за даними Міндовкілля, потреба в інвестиціях для "зеленого" переходу України становить 245 млрд євро до 2030 року. Тим часом уряд планує виділити на ці процеси тільки 5% коштів від необхідних, тож основний тягар ляже на плечі українського бізнесу.

Як вважають в UBTA, така невідповідність свідчить про необдуманий "радикалізм" профільного відомства.

"Реалістичний НВВ2 вимагає якісного обґрунтування економічних розрахунків, а саме чіткого пояснення, з яких джерел приватний сектор повинен брати кошти на виконання амбітних планів Мінекології. Кабінет міністрів повинен застосувати тверезий і зважений підхід, залучивши до доопрацювання НВВ2 інші відомства, а також бізнес. В іншому разі українські виробники повинні вимагати перегляду параметрів НВВ2", – сказано в повідомленні UBTA.

На невідповідність кліматичних амбіцій держави щодо стратегії економічного розвитку звернув увагу й проєктний менеджер Центру економічного відновлення Володимир Бужан. Він наголосив, що Міндовкілля презентувало модельні сценарії НВВ2 раніше, ніж Стратегію економічного розвитку 2030.

Нагадаємо, що 1 квітня Міністерство довкілля та природних ресурсів винесло на громадські обговорення проєкт НВВ2. ЕкоПолітика проаналізувала документ та основні цілі виконання кліматичного плану України.

Читайте також
В ЄС прийняли закон “Про критичну сировину”: що зміниться
В ЄС прийняли закон “Про критичну сировину”: що зміниться

Закон сприятиме розвитку місцевого гірничодобувного сектору та розширить потужності з утилізації та переробки

Єврокомісія запропонувала помʼякшення правил Green Deal для фермерів
Єврокомісія запропонувала помʼякшення правил Green Deal для фермерів

Помʼякшення правил розглянуть на засіданні міністрів сільського господарства 26 березня

Європа скорочує витрати на зелений перехід, а від України очікує рішучих дій
Європа скорочує витрати на зелений перехід, а від України очікує рішучих дій

Україна втратила 40-80% промислового потенціалу

Зелена економіка Великої Британії зросла на 9% у 2023 році – звіт
Зелена економіка Великої Британії зросла на 9% у 2023 році – звіт

Обсяги інвестицій у зелену економіку зменшили вдвічі – до 28 мільярдів фунтів стерлінгів на рік