Китай зіткнеться з дефіцитом $6,5 трлн “зеленого” фінансування – дослідження shutterstock

Китай зіткнеться з дефіцитом $6,5 трлн “зеленого” фінансування – дослідження

Катерина Бєлоусова

“Зелений” перехід Китаю є унікальним, адже його промисловість становить більше чверті ВВП

Китай зіткнеться з дефіцитом $6,5 трильйонів “зеленого” фінансування протягом наступних 40 років, оскільки прагне досягти вуглецевої нейтральності до 2060 року.

Про це йдеться у звіті Всесвітнього економічного форуму (WEF) і консалтингової компанії Oliver Wyman, повідомляє South China Morning Post.

Для досягнення кліматичних цілей КНР потрібно залучити близько $20,75 трильйонів від "зелених" облігацій та інших екологічно чистих інструментів фінансування, щоб стати вуглецево-нейтральною до 2060 року.

Це означає, що між 2020 і 2060 роками необхідно щорічно заповнювати дефіцит фінансування в розмірі $160 млрд для фінансування “зелених” інноваційних технологій у всіх секторах, включаючи електроенергетику, сталь, мобільність і будівництво.

"Зобов’язання Китаю щодо нульового чистого виведення вимагатимуть революційної трансформації його економіки на основі широкого впровадження "зелених" технологій, і все це вимагатиме величезних інвестицій", — сказав Цянь Ханг, партнер Oliver Wyman. – "Унікальна економічна модель Китаю сформує цей перехід".

В матеріалі зазначили, що “зелений” перехід Китаю є унікальним у порівнянні зі США та країнами ЄС через його індустріалізовану економіку. Промисловість становить більше чверті ВВП Китая, що набагато вище, ніж 10,9% в США, 14,9% в ЄС і 15,9% в середньому по всьому світу.

“Таким чином, перехід країни до нульових викидів вуглецю потребуватиме значного фінансування для підтримки значних технологічних проривів у секторах з великим викидом вуглецю”, – зазначили в WEF та Oliver Wyman.

Так, енергетичний сектор, на який припадає майже половина викидів парникових газів у Китаї, стикається з дефіцитом фінансування у розмірі $2,2-30 трильйонів до 2060 року. Інвестиції у ВДЕ можуть значно скоротити викиди в енергетичному секторі та внести значний внесок у досягнення цілі нульового чистого викиду до 2060 року.

Унікальна модель економічного управління Китаю також допоможе сформувати перехід до нульового чистого прибутку.

“Низхідне економічне планування центральних і місцевих органів влади є більш сприятливим для довгострокових інвестицій, і державні підприємства відіграватимуть важливу роль через їх значну частку ринку в галузях промисловості з високим викидом вуглецю, які потребують переходу та фінансових служб, які повинні будуть фінансувати цей перехід”, – сказав Цянь.

Він також додав, що державне фінансування також відіграватиме більш значну роль у Китаї.

Однією з ключових причин розриву фінансування є невідповідність, зокрема між типами фінансових інструментів, структурою угод і термінами.

Банківське кредитування є основою корпоративних фінансів у Китаї. Але щоб уникнути ризиків, банки, як правило, надають кредити великим державним і приватним підприємствам. Це ускладнює отримання достатньої фінансової підтримки для малих і середніх підприємств, на які припадає 65% загальних викидів у Китаї.

Дефіцит якісних даних і відсутність чіткої підтримки політики та співпраці в ланцюжках поставок також є ключовими проблемами, які необхідно подолати.

"Хоча шлях попереду крутий, якщо Китай зрозуміє це правильно, він може стати рушійною силою наступної "зеленої" революції в усьому світі, враховуючи масштаб і позицію країни в глобальній економіці та ланцюгах поставок", – сказав Кай Келлер, куратор платформи пекінського представництва WEF. – "Це потребуватиме суттєвих інновацій у фінансуванні, адекватної підтримки політики та міжгалузевої співпраці".

Всебічна підтримка уряду, коли справа доходить до оподаткування, землі, адміністративного схвалення та фінансування, може суттєво допомогти зеленому переходу Китаю.

Фінансові установи також повинні впроваджувати інноваційні екологічні фінансові продукти, щоб краще відповідати попиту. Це може включати нові термінові структури, вимоги до застави, архетипи інструментів і портфельні стратегії, щоб полегшити дефіцит акційного зеленого фінансування та довгострокових зелених позик у Китаї.

Підприємства також повинні співпрацювати зі своїми партнерами в ланцюжку створення вартості, щоб встановити більш цілісні цілі щодо скорочення викидів, особливо охоплюючи їхні викиди Scope 3 – непрямі викиди по всьому ланцюжку створення вартості, підсумовується у звіті.

Нагадаємо, у Китаї загальний обсяг торгівлі на національному вуглецевому ринку з моменту запуску у 2021 році досяг 194 мільйонів тонн.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, у Китаї Шанхайський хімічний промисловий парк Industrial Gases інвестує понад €200 мільйонів в будівництво двох установок з виробництва водню.

Читайте також
Китай запустив найбільшу у світі систему зберігання енергії на маховиках. Відео
Китай запустив найбільшу у світі систему зберігання енергії на маховиках. Відео

Вона перевершила попереднього лідера — маховикову станцію потужністю 20 МВт у Нью-Йорку, побудовану у 2014 році

Китай за дворічний період має профіцит вуглецевих квот
Китай за дворічний період має профіцит вуглецевих квот

Мова йде про другий період дотримання вимог у 2021 та 2022 роках

У США та Китаї розпочинається ера зберігання енергії. Інфографіка
У США та Китаї розпочинається ера зберігання енергії. Інфографіка

Тривалість зберігання енергії збільшилася майже на 25%

Китай звинуватили у лицемірстві щодо Фукусіми через скид власних радіоактивних вод 
Китай звинуватили у лицемірстві щодо Фукусіми через скид власних радіоактивних вод 

У стоках концентрації радіоактивних речовин нижче 1500 беккерелів на літр при стандарті безпеки до 60 000 беккерелів на літр