Київ може отримати 20 автобусів з електродвигунами за Кіотським протоколом shutterstock

Київ може отримати 20 автобусів з електродвигунами за Кіотським протоколом

Водночас із бюджету міста на це не витратять ні копійки

Для Києва можуть закупити 20 автобусів з електричними двигунами в межах проєкту цільових екологічних (зелених) інвестицій. Ним планують замінити старий і зношений транспорт із дизельними двигунами.

Про це сказано на сайті Київської міської державної адміністрації. Влада столиці має намір закупити відповідний електротранспорт за Кіотським протоколом. Тобто за кошти, отримані від продажу квот на викиди парникових газів.  

"Кіотські квоти – це ті квоти, які країни продають одна одній за право викидати парникові гази в атмосферу. Україна реалізувала свої квоти Іспанії. Ці кошти понад три роки є на рахунках Міністерства екології. І через складну процедуру освоєння їх не використовували. Нині є 24 мільйони євро, які планують витратити на придбання електробусів. Київ – одне з міст, разом із Запоріжжям та Вінницею, що претендують на ці кошти. Столиця претендує на 22% від суми", – зазначив секретар постійної комісії Київради з питань транспорту, депутат міськради Олесь Маляревич.

За можливість придбати новий транспорт доведеться боротися на конкурсній основі. Купівля електричних автобусів дасть змогу зменшити викиди парникових газів, а отже покращить екологічний стан міста.

В планах придбати 20 електроавтобусів для столиці, якими можна буде замінити застарілий транспорт з дизельними двигунами. Маршрути будуть визначатися Міністерством екології спільно з Департаментом транспорту КМДА. Проєкт не потребує виділення бюджетних коштів.

Відповідне рішення мають підтримати на одному із засідань КМР. Це дасть змогу розпочати підготовку проєкту цільових екологічних (зелених) інвестицій на придбання автобусів з електричними двигунами.

Раніше в Києві працював тільки один електробус – китайський Skywell, який у тестовому режимі запустили 2018 року за маршрутом №599.

Як зазначив депутат Київської міської ради VIII скликання Костянтин Яловий, за різними оцінками для потреб столиці потрібно придбати до 500 електричних бусів.

"Попри високу вартість, для міста вони більш корисні та вигідні, ніж дизельні автобуси. Електроенергія значно дешевша, ніж паливо, електробуси створюють менше шуму на вулицях, для них не потрібно будувати електричні лінії електропередач як для тролейбусів чи прокладати рейки як для трамваїв. Головне ж – електробуси не забруднюють повітря і не шкодять здоров’ю, а це – найважливіша інвестиція, яку може зробити місто для своїх громадян", – написав він на своїй сторінці у Facebook.

Як повідомляла ЕкоПолітика, раніше Комісія КМДА підтвердила закриття сміттєвого полігону в Підгірцях Київської області.

Читайте також
У КМДА показали як відновлюється екосистема після пожежі біля озера Тягле
У КМДА показали як відновлюється екосистема після пожежі біля озера Тягле

Результати розслідування пожежі все ще чекаються

Київ другий рік поспіль увійшов у ТОП-30 столиць миру з найбільш чистим повітрям
Київ другий рік поспіль увійшов у ТОП-30 столиць миру з найбільш чистим повітрям

Стан повітря покращився завдяки зменшенню кількості підприємств-забруднювачів та автомобілів на дорогах

У Києві якість повітря погіршилася до шкідливого рівня у 10 районах: адреси
У Києві якість повітря погіршилася до шкідливого рівня у 10 районах: адреси

Найгірший індекс якості повітря CAQI 94 зафіксували на вулиці Архітектора Вербицького