В Італії 4 регіони оголосили тендери на загальну суму €600,5 мільйонів на поставку водневих поїздів та потягів на акумуляторах.
Такі поїзди мають використовувати тільки “зелений” водень, який виробляють без спалювання викопного палива, повідомляє RailTech.
В матеріалі зазначили, що ще у 2020 році Ferrovie Nord Milano, Alstom і виробник енергії Snam підписали угоду про використання водневих поїздів на залізничній мережі в Ломбардії для залізничної лінії Брешія-Ізео-Едоло.
Водневі потяги
Автори розповіли, що сардинська регіональна транспортна компанія (ARST) опублікувала тендер на поставку 3 водневих тягових установок з можливістю 5 додаткових установок для столиці острова Сардині Кальярі. Орієнтовна вартість поїздів, повного сервісного обслуговування та запасних частин сягає €111,5 млн. Проєкт частково фінансується Національним інвестиційним планом Італії.
Зазначається, що в регіоні Калабрія на південному сході Італії компанія Ferrovie Della Calabria опублікувала тендер на поставку 5 вагонів на водні для столиці Катандзаро до 31 грудня 2026 року. Тендер також враховує можливість поставки 3 додаткових поїздів і повного сервісу. Його вартість сягає €110 мільйонів.
В матеріалі підкреслили, що закупку 5 поїздів профінансує ЄС з фонду відновлення та стійкості після пандемії.
Автори додали, що на острові Сицилія компанія Circumetnea Railway опублікувала тендер на постачання, введення в експлуатацію та повне сервісне обслуговування 15 водневих тягових агрегатів для 111-кілометрової вузькоколійки навколо вулкана Етна. Наразі на ділянці курсують дизельні потяги. Орієнтовна вартість тендеру сягає €267 мільйонів. Необхідна сума надійде від Додаткового фонду до Національного плану відновлення та стійкості Італії.
Акумуляторні поїзди
В матеріалі зазначили, що об'єднана транспортна компанія Абруццо (TUA) опублікувала тендер на постачання 10 бімодальних електричних/акумуляторних поїздів орієнтовною вартістю €112 мільйонів для залізниці в Пескарі. Потяги повинні проїжджати 130 кілометрів в автономному режимі на неелектрифікованій ділянці.
Автори наголосили, що уряд Італії виділив €500 мільйонів для розвитку виробництва “зеленого” водню.
Нагадаємо, у Німеччині дизельні поїзди регіонального сполучення LNVG замінили на перші в світі потяги на 100% водневому двигуні.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, у Китаї випустили перший в світі міський поїзд на водневому двигуні, який має максимальну швидкість 160 км/год.