Товариство з обмеженою відповідальністю "ХАКС", яке займається вивезенням побутових відходів, запустило просвітницький проєкт "Словник екологіста".
Про це організація повідомила на своїй сторінці в соціальній мережі Facebook. Щотижня там публікуватимуть терміни зі сфери екології, які часто некоректно роз'яснюються та використовуються.
Почати вирішили в алфавітному порядку зі слова "апсайклінг".
"За апсайклінгу річ стає основою для створення такої ж, але вже нової речі. Апсайклінг – це творчий і оригінальний підхід до речі, яка перестала виконувати своє призначення. Це один зі способів проявити свою усвідомленість", – пояснюють у ХАКС.
Апсайклінг по праву можна назвати головним трендом сезону весна-літо 2021. Такі бренди, як Balenciaga, Marni, створюють верхній одяг зі шматочків "старих" речей і тканин за допомогою техніки клаптикового шиття. Бренд Coach випустив у продаж перероблені сумки 1970-х років. Бренд Miu Miu запустив нову колекцію Upcycled – ексклюзивну капсулу з 80 унікальних суконь, перекроєних зі старого одягу, який ретельно відібрали у вінтажних магазинах і на блошиних ринках у всьому світу, йдеться в дописі.
Для апсайклінгу можна використовувати й предмети побуту: з непотрібних речей (наприклад, рама старого велосипеда) можна зробити меблі, з розбитих кахлів чи посуду – оригінальний кавовий столик, з використаних пляшок чи старого чайника – ексклюзивну люстру, світильник чи горщик для квітів.
Ось лише кілька прикладів створення нових речей зі старих:
"Коли пляшки з-під пива миються на пивзаводі, щоб знову використати як тару для пива – це також апсайклінг, – зазначають у публікації. – Тому, якщо ти викинув джинси, які порвалися на коліні, – це погано. А якщо ти їх обрізав і зробив із них шорти, то це апсайклінг! Зробити щось нове своїми руками зі старих непотрібних речей = бути в тренді".
Раніше ЕкоПолітика розповідала, як позбутися непотрібного одягу без шкоди довкіллю. Загалом є три шляхи: ресайклінг, апсайклінг і фрісайклінг.