Нью-йоркська компанія RePurpose Global стала одним з піонерів ринку так званих пластикових нейтральних сертифікатів, що має значний ризик грінвошингу.
Такі компенсації дозволяють компаніям називати себе нейтральними щодо пластику, продовжуючи при цьому його використовувати, повідомляє DW.
Коли компанії отримують сертифікат "нейтрального пластику" вони інвестують у програми його збору та переробки.
Вони сплачують комісію неурядовим організаціям і компаніям у секторі офсетного пластику. Ці гроші використовуються для збору відповідної кількості пластику від самих постачальників послуг або від сторонніх постачальників у країнах, що розвиваються. У деяких випадках пластик також переробляється.
Експерти попереджають, що вийти з глобальної кризи пластику шляхом переробки неможливо. Так людство переробило всього 9% створеного пластику, а його частини знаходять в усіх куточках планеті, в організмах тварин та людей.
В RePurpose Global заявили, що не сертифікують компанії, які не поділяють справжнього зобов’язання скоротити використання пластику, і забезпечують бренди та компанії етично переробленим пластиком для підтримки 100% циркулярних ланцюгів поставок.
Алікс Грабовскі, директорка відділу пластику та матеріалознавства природоохоронної групи WWF, зазначила, що було б логічно очікувати, що продукти, які стверджують, що нейтральні до пластику, не впливатимуть на відходи. Однак це не так.
"Я вважаю, що компанія вводить в оману заяву про те, що вона нейтральна до пластику, коли її продукцію можна знайти в природі", — сказала вона.
Неурядова організація The Circulate Initiative, США, провела аналіз ринку і вказала на явний ризик грінвошингу, зокрема через брак прозорості.
Так, з 32 досліджених компенсаційних проєктів лише три встановлюють зв’язок між зміною клімату та споживанням пластику. Адже весь життєвий цикл пластику пов’язаний із споживанням ресурсів, нафти та енергії.
Том Зут з екологічної організації Recycling Netwerk Benelux зазначив, що нейтральними до пластику можуть бути лише ті, хто його не споживає.
В RePurpose Global стверджують, що вони щорічно збирають 7 млн кг пластику, який інакше б потрапив у навколишнє середовище, який використовують для виробництва одягу, контейнерів, матеріалів для будівництва доріг і житла. А те що не підлягає переробці – спалюють для виробництва енергії у цементній промисловості замість вугілля.
Грабовські зазначила, що маркетингові інструменти є більшою проблемою, ніж реальні проєкти, багато з яких спрямовані на покращення управління відходами та підвищення рівня оплати праці в місцях, які найбільше постраждали від забруднення пластиком.
“Цього березня 200 країн досягли першого в історії консенсусу щодо обов’язкових правил виробництва, споживання та утилізації пластику до 2024 року. WWF назвав угоду історичною”, – йдеться у повідомленні.
Навесні 2022 року генеральний прокурор штату Каліфорнія Роб Бонта розпочав широкомасштабне розслідування проти ExxonMobil. Нафтового гіганта звинуватили в тому, що десятиліттями компанія знала про небезпеку, яку представляє пластик. Також ExxonMobil брала участь в агресивній кампанії, щоб посили міф про те, що переробка може вирішити кризу пластику.
99% пластику виготовляється з використанням викопного палива, і промисловість, яка займається його виробництвом, зацікавлена в продовженні виробництва. За прогнозами Міжнародного енергетичного агентства нафтохімія незабаром стане найбільшим рушієм попиту на нафту.
ExxonMobil заперечує звинувачення.
Нагадаємо, 5 найбільших забруднювачів пластику, а саме компанії Coca-Cola, PepsiCo, Nestle, Unilever і Procter&Gamble, закликали боротися з пластиковим забрудненням та перейти з одноразової упаковки на системи повторного використання та заправки.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, на Канарських островах в іспанському регіоні вчені виявили новий тип прибережного забруднення, що складається в основному з нафти та пластику, який запропонували назвати "пластітар".