Електромобілі можуть бути “бруднішіми” для довкілля, ніж бензинові авто – дослідження Shutterstock

Електромобілі можуть бути “бруднішіми” для довкілля, ніж бензинові авто – дослідження

Катерина Бєлоусова

Відносна економія вуглецю залежить від мережі постачання та часу доби

Електромобілі, які вважаються найбільш “зеленим” видом транспорту, створюють більше викидів вуглецю, ніж традиційні авто. Причина у тому, виробництво електроенергії для них дуже залежить від вугілля.

Про це свідчать результати дослідження, проведеного консалтинговою компанією Radiant Energy Group (REG), повідомляє Auto24.

Ситуація з тим, наскільки “брудними” є електромобілі, у різних країнах неоднакова. Також відносна економія вуглецю залежить від мережі постачання та часу доби, у який заряджаються електромобілі.

Так, у в Польщі та Косові, де електромережі дуже залежать від вугілля, електромобілі фактично створюють більше викидів вуглецю, аніж традиційні авто. А от у Швейцарії з її атомними та гідроелектростанціями, електромобілі показують 100% економію вуглецю порівняно з бензиновими автомобілями. На висоті також Норвегія (98%), Франція (96%), Швеція (95%) і Австрія (93%). Відстають Кіпр – 4%, Сербія – 15%, Естонія – 35% і Нідерланди – 37%.

Дані також показали, що використання електромобіля у Німеччині, яка покладається на поєднання відновлюваних джерел енергії та вугілля, може знижувати викиди парникових газів на 55%.

“У таких країнах, як Німеччина чи Іспанія з великими інвестиціями у сонячну та вітрову енергію, відсутність накопичувачів відновлюваної енергії означає, що кількість вуглецю, заощадженого при водінні електромобіля, сильно залежить від часу доби. Зарядка у другій половині дня – коли сонце та вітер переважають – заощаджує на 16-18% більше вуглецю, ніж вночі, коли мережа, швидше за все, працює на газі чи вугіллі”, – йдеться в публікації.

Дослідники дійшли висновку, що електромобілі здатні декарбонізувати транспортну галузь так, як це ніколи не вдасться автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння. Але ступінь зменшення викидів СО2 різко варіюється залежно від енергетичного балансу країни. Щоб перехід на електромобілі був успішним, країни повинні прийняти надійні та досяжні стратегії декарбонізації електроенергетики.

Нагадаємо, у світі рекордно зріс попит на електромобілі.

Читайте також
Верховна Рада відтермінувала перехід на Євро-6 на 2 роки
Верховна Рада відтермінувала перехід на Євро-6 на 2 роки

Це вже друге перенесення дати після підписання Угоди про асоціацію з ЄС

В Україні пропонують відкласти впровадження Євро-6 на 2 роки
В Україні пропонують відкласти впровадження Євро-6 на 2 роки

Екологічні вимоги можуть послабити тільки для частини автотранспорту

Електрокар, побудований за допомогою яблук та грибів: як виглядає ультраекоавто
Електрокар, побудований за допомогою яблук та грибів: як виглядає ультраекоавто

За твердженням виробника, він демонструє майбутнє екологічного транспорту

Стало відомо, які авто здорожчають із 1 січня через впровадження Євро-6
Стало відомо, які авто здорожчають із 1 січня через впровадження Євро-6

До введення нових еконорм залишилося 3 місяці