Під час засідання Комітету з питань екологічної політики та природокористування нардепи підтримали законопроєкт №6349 щодо випадків та підстав здійснення екологічного аудиту.
Таке рішення нардепи прийняли на засіданні 9 лютого, повідомляє Енергетика під куполом в Telegram.
Мета законопроєкту – приведення норм Закону України "Про екологічний аудит" у відповідність із законодавством України, а також уточнення положень цього Закону задля забезпечення прозорих механізмів здійснення екологічного аудиту.
Законопроєкт №6349 Енергетика під куполом назвала негативним для галузі, адже він містить такі норми:
- Надмірна норма щодо проведення екологічного аудиту (ЕА) на підприємствах, які підпадають під закриття внаслідок взятих Україною зобов’язань по декарбонізації;
- Надмірне державне регулювання щодо зобов’язання проводити обов’язковий ЕА для всіх категорій об’єктів, які підлягають оцінці впливу на довкілля (ОВД);
- Покладання додаткового обов'язку проводити ЕА на ті об'єкти, щодо яких проводиться ОВД є надмірною нормою та одночасно суперечить інвестиційному законодавству, що негативно впливатиме на інвестиційний клімат;
- Встановлює лише 3 робочих дні для повідомлення керівника об’єкта ЕА про виконавця ЕА. У зазначений строк неможливо якісно провести дослідження кандидатури виконавця ЕА, укласти договір, тощо.
Окрім того Комітет переніс розгляд законопроєкту №6478 про водовідведення стічних вод населених пунктів. Зокрема, голові підкомітету з питань охорони і раціонального використання водних ресурсів та державного моніторингу навколишнього природного середовища Е.П. Прощуку разом із Мінрегіоном було доручено опрацювати зауваження (зокрема, Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України) до законопроєкту про водовідведення стічних вод населених пунктів і за результатами опрацювання надати пропозиції на одному з наступних засідань Комітету.
У матеріалі його також назвали негативним для галузі, для опрацювання профільним підкомітетом та Міністерством регіонального розвитку зауваження Головного науково-експертне управління ВР.
Законопроєкт містить низку негативних норм:
- Запропоновані заборони відключення об’єктів водовідведення стічних вод населених пунктів від системи енерго- та газопостачання несуть негативні фінансові ризики для операторів систем розподілу електроенергії та природного газу;
- Дублює норми чинного законодавства, яке містить механізми захисту від відключення електропостачання;
- Автоматичне віднесення всіх об’єктів водовідведення стічних вод населених пунктів до об’єктів підвищеної небезпеки суперечить вимогам ЗУ "Про об’єкти підвищеної небезпеки";
- Встановлення окремого переліку підстав для проведення позапланових заходів державного контролю створює колізію в законодавстві та є передумовою для вчинення корупційних правопорушень;
Також Комітет розглянув питання про лист Міндовкілля щодо планованої діяльності ТОВ "Біляївський збагачувальний комбінат". Було ухвалено рішення доручити голові підкомітету з питань охорони і раціонального використання надр П.В. Якименку та голові підкомітету з питань лісових ресурсів, об’єктів тваринного та рослинного світу, природних ландшафтів та об‘єктів природно-заповідного фонду Ю.Ю. Овчинніковій підготувати протягом місяця висновки та рекомендації для заінтересованих центральних органів виконавчої влади щодо впливу діяльності зазначеного ТОВ з видобування корисних копалин на навколишнє природне середовище та загроз для довкілля, життя та здоров’я населення, рослинного і тваринного світу.
Нагадаємо, екокомітет проведе окреме засідання щодо законопроєкту № 6077.