Комітет з питань екологічної політики та природокористування рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу урядовий законопроєкт №8410 "Про оцінку впливу на довкілля".
Документ спрямований на цифровізацію процедури ОВД, повідомляє представник уряду у Верховній Раді Тарас Мельничук у Telegram.
Як відомо, законопроєкт №8410 був покликаний вирішити проблеми процедури ОВД, які виявили за пʼять років її впровадження. Проте у ньому не враховані зауваження та пропозиції громадськості, а також не опрацьована низка негативних норм.
Так, за словами президентки Асоціації професіоналів довкілля PAEU, засновниці Офісу сталих рішень Людмили Циганок законопроєкт містить негативні положення щодо:
- правової визначеності "невідповідність поданих документів вимогам законодавства" щодо розкриття норм "законодавства" з чіткою конкретизацією їх змісту;
- фактичного ототожнення надання висновку з ОВД, у якому визначена недопустимість провадження планової діяльності, з процедурою відмови у видачі висновку ОВД, оскільки за наслідками вказаних рішень планована діяльність не реалізується;
- можливості інформування суб’єктів господарювання про наявність таких зауважень та пропозицій уповноважених органів, за результатами консультацій, а також порядок їх отримання і врахування при здійсненні ОВД щодо планованої діяльності;
- не в повній мірі не відповідності аналізу регуляторного впливу (АРВ) до проєкту Закону вимогам Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету міністрів від 11.03.2004 №308;
- не проаналізовано, які вигоди отримає держава, громадськість і бізнес при визнанні діяльності неприпустимою чи відмові у видачі висновку з ОВД;
- не включено витрати, пов’язані з необхідністю повторного проходження процедури внаслідок надання висновку з ОВД.
“Не дивлячись на публічну декларацію "відкритості і співпраці", офіційна позиція Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів з ОВД викликає безліч питань як щодо нівелювання міністерством вимог ЗУ "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" щодо гарантованого повноцінного розгляду кожної пропозиції, так і щодо самих обґрунтувань відхилень пропозицій”, – підкреслила Циганок у Facebook.
Мельничук зазначив, що, серед іншого, законопроєкт №8410 передбачає такі зміни:
- скорочення строку громадського обговорення повідомлення про плановану діяльність з 20 до 12 робочих днів;
- повідомлення про плановану діяльність та оголошення про початок громадського обговорення Звіту з оцінки впливу на довкілля буде заповнюватись у цифровому форматі безпосередньо у Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля. Уповноважений орган вже не зможе відхиляти ці документи у зв’язку із невідповідністю їх затвердженій формі;
- скасовується вимога публікації повідомлення та оголошення у засобах масової інформації. Натомість законопроєкт пропонує залучити територіальні громади, для забезпечення належного інформування громадськості;
- громадськість зможе зареєструватися на вебсайті Реєстру для адресного інформування про оприлюднення в ньому інформації та документації;
- визначено вичерпний перелік підстав для відмови у видачі висновку з оцінки впливу на довкілля та скорочена процедура ОВД у разі усунення недоліків, що стали причиною для відмови;
- пропонується фіксація підстав, за яких планована діяльність може бути визнана недопустимою.
Нагадаємо, Асоціація професіоналів довкілля PAEU закликала Комітет ВРУ з питань екологічної політики та природокористування врахувати зауваження бізнесу та недопустити неспіврозмірного регулювання дозвільної процедури з ОВД (оцінки впливу на довкілля).