Доопрацьований законопроєкт "Про екоконтроль" створює завідомо неробочу модель, — EBA shutterstock

Доопрацьований законопроєкт "Про екоконтроль" створює завідомо неробочу модель, — EBA

Олекса Франко

Європейська бізнес-асоціація наполягає на доопрацюванні проєктів №3091 та 4167 з урахуванням зауважень бізнесу

Проєкт закону №3091 "Про державний екологічний контроль", замість того щоб прибрати огріхи чинної системи, фактично створює правові колізії та пропонує завідомо неробочу модель.

Про це заявили в пресслужбі Європейської бізнес-асоціації (EBA) в середу, 12 травня.

На думку бізнесу, усі питання, пов’язані з контролем за діяльністю підприємств, мають залишатися в межах чинного Закону про державний нагляд і контроль у сфері господарської діяльності. Водночас природоохоронну функцію екологічної інспекції справді потрібно посилити. Це можна зробити шляхом налагодження співпраці з іншими інституціями, посилення вимог до інспекторів та їхньої мотивації, протидії корупції.

Також в асоціації звернули увагу на законопроєкт №4167 "Про запобігання, зменшення та контроль забруднення, що виникає в результаті промислової діяльності", який покликаний запровадити необхідні європейські засади.

Зазначається, що за очевидно відсутньої державної підтримки він матиме катастрофічні наслідки для вітчизняної економіки. Яскравий приклад цього – труднощі з виконанням Національного плану скорочення викидів від великих спалювальних установок (НПСВ), щодо реалізації якого й досі точаться дискусії.

"Водночас є й інші фактори, які спотворюють цю важливу євроінтеграційну реформу: невідповідність системи автоматизованого моніторингу викидів нормам ЄС, незалученість бізнесу та профільних органів влади до розроблення НДТМ та нереалістичні строки для їх впровадження, відсутність пілотного періоду для запуску реформи, брак будь-якого бачення щодо реалізації реформи в енергетичному секторі – того ж таки НПСВ тощо. Усе це є в Директиві 2010/75/ЄС та має бути зображено у проєкті закону", – наголошують представники EBA.

З огляду на це Європейська бізнес-асоціація не підтримує жоден із зазначених законопроєктів у поточній редакції та наполягає на їхньому доопрацюванні, щоб бажані прогресивні реформи екологічного контролю та промислового забруднення не перетворилися на тягар для бізнесу.

Напередодні ЕкоПолітика повідомляла, що Комітет Верховної Ради з питань екологічної політики та природокористування підтримав скандальний законопроєкт "Про екоконтроль".

Читайте також
Екокомітет проголосував за скандальний законопроєкт “Про управління лісами” – УПГ
Екокомітет проголосував за скандальний законопроєкт “Про управління лісами” – УПГ

Законопроєкт скасовує процедуру ОВД для суцільних санітарних рубок для ділянок менше ніж 10 гектарів

Міндовкілля почало розробку законопроєкту “Про батареї та акумулятори”
Міндовкілля почало розробку законопроєкту “Про батареї та акумулятори”

Прийняття такого закону є частиною євроінтеграційних зобов'язань України

Зʼявився порядок денний парламентського екокомітету на 14 березня: що розглянуть нардепи
Зʼявився порядок денний парламентського екокомітету на 14 березня: що розглянуть нардепи

Нардепи розглянуть 2 профільних законопроєкти, за наявності висновку науково-експертного управління

Законопроєкт “Про упаковку та відходи упаковки” можуть прийняти у 2024 році – Бондаренко
Законопроєкт “Про упаковку та відходи упаковки” можуть прийняти у 2024 році – Бондаренко

Нову версію документа мають подати до Верховної Ради найближчим часом