Аналіз кліматичної коаліції Climate Leadership Council показав, що конкурентоспроможність американських фірм може покращитися на тлі запуску європейського механізму вуглецевого коригування імпорту (CBAM).
Якщо прогнозований збір CBAM сягатиме $120 за тонну викидів вуглецю, то імпортери зі США сплачуватимуть близько $0,3 мільярда, а китайські – $3,4 мільярда, повідомляє Climate Leadership Council.
За прогнозами, китайський імпорт постраждає приблизно в одинадцять разів більше, ніж імпорт США. Американські фірми можуть потенційно замінити китайських виробників на європейському ринку, а також інших торгових конкурентів.
Зазначається, що вуглецеве мито поширюватиметься на викиди, пов’язані з виробництвом чавуну та сталі, алюмінію, цементу, добрив, водню та електроенергії, імпортованих до ЄС. Це вплине лише на частину експорту США до ЄС. Так із $350 мільярдів експорту до ЄС у 2022 році лише 1,1% ($4 мільярди) підпадало під CBAM. Найбільший партнер ЄС у торгівлі товарами Китай у 2022 році експортував майже в п’ять разів більше товарів, які охоплює CBAM, а саме на $19 мільярдів.
Аналіз показав, що запровадження системи відповідальності за інтенсивність викидів вуглецю в проданих товарах, надасть перевагу більш ефективним компаніям зі США.
Автори наголосили, що справжній вплив CBAM залежатиме й від:
- проблем впровадження;
- якості даних;
- простоти відповідності;
- відповідного поводження з конфіденційною бізнес-інформацією.
В матеріалі підкреслили, що перший етап CBAM розпочався з 1 жовтня, а перші звіти імпортери мають надати до 31 січня 2024 року. Їм загрожуватиме штраф у €10–50 за тонну незареєстрованих викидів.
“Попри те, що загроза зборів за відповідність спрямована на отримання більш повної звітності, вона може призвести до цінового тиску на американських виробників, які не бажають або не можуть надавати достатню інформацію”, – зазначили аналітики.
Нагадаємо, речник Європейської комісії Даніель Феррі заявив, що в ЄС з 1 жовтня розпочався перехідний період застосування CBAM (механізму вуглецевого коригування імпорту).
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, одним з основних інструментів кліматичної політики ЄС є механізм вуглецевого коригування імпорту CBAM, який покликаний вирівняти умови для компаній, які підпадають під різні кліматичні норми та податки.