Команда громадської організації "Батарейки, здавайтеся" привітала відправлення торговельною мережею АТБ перших 20 тонн батарейок, але водночас закинула їй непрозорість у цій діяльності.
На своїй фейсбук-сторінці представники ГО заявили, що поки що збір батарейок в АТБ не можна вважати точно надійним.
Насамперед активісти розповіли, як перша відправка відпрацьованих батарейок, зібраних у супермаркетах АТБ, стала реальністю. За їхніми словами, мережа АТБ вирішила довести на ділі, що вона налаштована рішуче щодо перероблення всіх зібраних батарейок.
Переговори тривали з літа 2021 року. ГО "Батарейки, здавайтеся" виступила наглядовим партнером у договорі зі спеціалізованим румунським заводом GreenWEEE. Тож щойно організація отримає звіт, то опублікує його у відповідному розділі на своєму сайті.
Поки що, зазначили активісти, не можна точно сказати, що збір батарейок в АТБ надійний.
"За нашим припущенням, яке базується на статистиці збору батарейок іншими мережами, за ці 5 років компанія Duracell, яка втілює збір батарейок в АТБ, зібрала щонайменше 385 тонн батарейок, і ця цифра щороку зростає з ростом кількості магазинів. Це круто, що ці батарейки уже збираються в окремі контейнери, але питання в тому, куди вони потрапляють далі і чому статистика не публікується прозоро", — йдеться в публікації.
Такими побоюваннями представники ГО "Батарейки, здавайтеся" поділилися на перемовинах із маркетинг-директором АТБ Валерієм Бондарем і з колегами та представниками Duracell в Україні.
У результаті активісти озвучили АТБ та Duracell вимоги від суспільства:
1. Упродовж найближчих двох років забезпечити переробку всіх батарейок — старого і нового обсягу.
2. Поки це відбувається, прозоро показати свій склад громадськості та ЗМІ, де можна переконатися, що всі батарейки на місці та не потрапили до рук псевдопереробників.
Зі свого боку АТБ та Duracell пообіцяли прогрес із відкритості наступного року
"Усі батарейки, які збираються в АТБ, мають 100% перероблятися — це позиція нашої мережі. Це наша відповідальність не тільки перед нами самими, а перед нашими дітьми", — прокоментував позицію мережі під час переговорів маркетинг-директор АТБ Валерій Бондар.
Перевірити, чи справді АТБ та Duracell почнуть відправляти батарейки на переробку, можливо буде на сайту Державної митної служби, де кожна відправлена фура відходів на експорт прозоро фіксується.
Як повідомляла ЕкоПолітика, напередодні мережа супермаркетів "АТБ" відправила на перероблення до Румунії мільйон використаних батарейок, які зібрали клієнти "АТБ".