Цей законопроєкт розроблявся упродовж двох років. Він встановлює чіткі, зрозумілі та прозорі правила гри на ринку. Тому кожен надрокористувач, кожен потенційний інвестор зможе надалі прогнозувати, заходити йому на цей ринок чи ні. Також завдяки цьому документу зменшується кількість погоджень, бюрократичних процедур, що автоматично зменшує потенційну корупційну складову.
Дозвільна процедура багато років регулювалася окремою 615 постановою, яка постійно змінювалася, не було сталого підходу до дозвільної процедури, видачі й анулювання дозволів, їх змін.
Ухвалений документ спрощує дозвільну процедуру. Загалом усі питання, які впродовж багатьох років накопичилися щодо надрокористування, розв’язуються саме цим законопроєктом. Зокрема це стосується так званих "сплячих ліцензій" стосовно яких ми запроваджуємо наскрізний дозвіл, обмежуємо строки виконання робіт, а також обмежуємо продовження дозволу в тому випадку, якщо надрокористувач не видобув 1% від запасів родовища.
В документі передбачено обмеження доступу до надрокористування резидентів країни-агресора й підсанкційних осіб.
Законопроєкт вкрай важливий для України, оскільки після війни розпочнеться відновлення держави, а для цього потрібні, з одного боку, інвестиції, з іншого – спрощений, але прозорий і якісний доступ до надр.