З іншого боку, тільки уявіть собі, ми ще живемо та працюємо за законом про енергоефективність 1994 року. Отже, нам вкрай потрібно оновити законодавство з урахуванням нових понять та термінів. Загалом, Україна має одну із найбільш енергоємних економік у світі. Потенціал енергоефективності в усіх секторах економіки сягає мільярдів євро інвестицій.
Автори проекту Закону "Про енергетичну ефективність" намагалися врегульовати питання щодо підвищення ощадливого використання паливно-енергетичних ресурсів в Україні. Однак для максимального ефекту за кожним напрямком системи енергоефективності (будівлі, промисловість та транспортування/розподіл енергії) мають бути окремо створені механізми фінансової підтримки як споживачів, так і компаній, які будуть працювати на цьому ринку.
Хочу звернути увагу, що саме ЕСКО-компанії можуть залучати кошти в скорочення споживання енергоресурсів. Однак, вже рік, як закон про ЕСКО заблокований.
Законопроєкт про відкриття ринку ЕСКО в бюджетній сфері розроблений та зареєстрований у ВР України. Це практичний законопроєкт, який розкриває можливість проводити енергомодернізацію в бюджетній сфері, ТКЕ, водоканалах вже цього року. Але до цього законопроєкту в депутатів чомусь руки не доходять.
Більш того, Держенергоефективності сьогодні навіть не надало суспільству інформації щодо зміни споживання газу за 2020 рік у порівнянні з 2019 роком по таким категоріям споживачів, як ТКЕ, населення, бюджетна сфера.