У Швеції на воду спустять електричний пором. Фото Innovation Origins  

У Швеції на воду спустять електричний пором. Фото

Маргарита Толстих

Екологічний пором покликаний замінити застарілі та шкідливі для довкілля дизельні кораблі

У Стокгольмі вже наступного 2022 року на воду спустять екологічний пором, який працює на електриці та здатен розвивати велику швидкість.

Про це повідомляє Innovation Origins.

Розробка вже отримала назву Candela P-30. Її виробництвом керує Мікаель Мальберг.

"Використання швидких електричних поромів може вирішити проблему заторів у містах та навколо них. Це запропонує рішення в таких містах, як Амстердам, Сеул та Сан-Франциско, тим більше, що вам не доведеться будувати для цього будь-яку нову інфраструктуру", - каже Мальберг.

Пором зможе розвивати швидкість до 30 морських вузлів. Це приблизно 55 кілометрів за годину. Сконструйований він таким чином, що долатиме відстань у 11 кілометрів без підзарядки.

При конструюванні порома використали технологію "підводні крила". Вона дозволяє зробити тертя між судом і поверхнею води мінімальним. Таким чином, це дозволить економити енергію і долати великі відстані без підзарядки акумулятора.

Електричний пором повинен бути енергоефективнішим приблизно на 80 відсотків, ніж сучасні швидкісні пороми.

Пором також буде економним в експлуатації. Він використовує близько трьох кіловат-годин на морську милю. Це приблизно одна десята від споживання звичайного судна. Його обслуговування обійдеться на 40-50 відсотків дешевше в рік, ніж звичайних морських суден.

Пором буде обслуговувати жителів близько  30 тисяч населених островів, які розташовані біля узбережжя Стокгольма. Зараз для їх зручності щодня між архіпелагом та центром Стокгольма курсують 60 дизельних кораблів.

ЕкоПолітика раніше розповідала про електричний сміттєвоз, який комунальники почали тестувати в Німеччині.

Читайте також
Фонд декарбонізації: скільки та яких проєктів профінансували у першому півріччі цього року
Фонд декарбонізації: скільки та яких проєктів профінансували у першому півріччі цього року

Загальна сума наданих кредитів становить близько 275 млн грн, що й приблизно не може бути порівняно з коштами, які виділяють на декарбонізацію своєї промисловості у ЄС

В ЄС обговорюють СТВ2: на які слабкі місця та виклики вказали стейкхолдери
В ЄС обговорюють СТВ2: на які слабкі місця та виклики вказали стейкхолдери

Нову систему торгівлі викидами планують повноцінно запровадити у 2027 році

Не на часі? На що витрачає кошти Фонд декарбонізації
Не на часі? На що витрачає кошти Фонд декарбонізації

Україна ризикує втратити потенційні іноземні інвестиції

Фонд декарбонізації уповільнив темпи: скільки проєктів вже прокредитували у 2025 році
Фонд декарбонізації уповільнив темпи: скільки проєктів вже прокредитували у 2025 році

Загальна сума наданих кредитів майже досягла 270 млн грн