Державне підприємство “Ліси України” заявило, що проєкт лісової дороги, прокладеної через лісництво “Шипот” та його праліси, має всі необхідні погодження.
Пояснення щодо вирубок старовікових лісів, якими обурилася громадськість та природоохоронні організації, лісівники опублікували на своїх офіційних сторінках у соцмережах.
Мова йде про будівництво дороги у Карпатах – у лісництві "Шипот" Карпатської філії ДП "Ліси України", частина якої проходить тепер через праліси, їхню буферну зону та ареали зростання червонокнижних рослин.
Як пояснили свої дії лісівники
Вони розповіли, що дорога необхідна для проведення лісогосподарських робіт, охорони та захисту лісів, а також має велике значення для розвитку соціально-економічного потенціалу регіону.
Щодо законності її прокладання у ДП “Ліси України” зазначили наступне:
- проходження траси та доцільність її будівництва погодив "Укрдержліспроєкт";
- Карпатська філія замовила проєкт, який пройшов всі необхідні погодження;
- комісія, яка складалася з “представників регіонального управління Держлісагентства, місцевої влади тощо”, обстежила передбачені проєктом ділянки й не знайшла там пралісів, квазіпралісів чи природних лісів, а також не вказала на жодні інші застереження.
Але при цьому лісівники визнали, що “під питанням залишається лише ділянка дороги завдовжки менш ніж 100 м (загальна довжина траси – понад 7 км)”, проте наголосили, що про масштабні порушення не йдеться.
У ДП “Ліси України” повідомили, що після численних звернень екологічних організацій одразу кілька правоохоронних органів проводять перевірку дотримання екологічного законодавства з боку приватного проєктувальника, підрядника, працівників філії тощо.
Про що охоронці лісу промовчали
І якщо у питанні обґрунтованості проєкту та законності його погодження ще потрібно розбиратися, то беззаперечним є факт, на який вказали екологи та активісти: станом на 15 квітня, коли супутникові знімки зафіксували знищений у виділах 1 і 2 кварталу 3 лісництва “Шипот” праліс, у реєстрі ці рубки досі значилися як “не розпочаті”, хоча насправді роботи були вже завершені. Також у системі електронного обліку не фіксувалося вивезення деревини з цих ділянок, що є прямим порушенням відповідної інструкції.
Також лісівники чомусь “забули” про те, що на початку 2019 року самі погоджували висновок за результатами обстеження про належність вказаних лісів, які раніше входили до території Перечинського лісництва, до пралісів. Амнезія – це така, знаєте, корисна іноді річ.

Джерело: zakarpattya.net.ua.
Проблема насправді ще глибша
Еколог Української природоохоронної групи Петро Тєстов говорить, що ДП “Ліси України” блокує створення нових заповідних територій, зокрема для охорони пралісів. Як приклад, він навів двократну відмову у погодженні створення пралісових пам’яток природи загальнодержавного значення, які хотів створити WWF-Україна. Тоді екологи заявили, що попри наявність усіх необхідних наукових обґрунтувань та висновків, державне підприємство не надає відповідного природоохоронного статусу майже 2 тис. га найцінніших лісів Закарпатської та Івано-Франківської області.
“Так, є механізм лісовпорядкування, де по новому порядку мають вказувати всі праліси і який може захистити їх від рубок. Але якщо подивитись протоколи лісовпорядних нарад, то ДП "Ліси України" і тут просить НЕ ВКАЗУВАТИ погоджені праліси”, – розповідає Тєстов.
Нагадаємо, про те, що лісівники на Закарпатті зібрались будувати дорогу під вітряки через цінні праліси, ЕкоПолітика повідомляла наприкінці березня. Пізніше стало відомо, що при проведенні рубок для цього проєкту вони знищили ареали зростання підсніжника білосніжного, який занесений до Червоної книги України.
А 15 квітня екологи заявили про знищення пралісів на території лісництва “Шипот”.