Інтегрований довкіллєвий дозвіл: стали відомі його майбутня форма та зміст shutterstock

Інтегрований довкіллєвий дозвіл: стали відомі його майбутня форма та зміст

Ганна Велика

Новий дозвільний документ впроваджують у рамках реформи промислового забруднення

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України оприлюднило проєкт постанови Кабінету міністрів України "Про затвердження вимог до форми і змісту інтегрованого довкіллєвого дозволу".

З її текстом, пояснювальною запискою, формою інтегрованого довкіллєвого дозволу (ІДД) та вимогами до нього можна ознайомитися на офіційному сайті відомства.

Ця постанова буде одним з основних підзаконних актів до Закону України №3855-IX “Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення”.

Складові частини інтегрованого довкіллєвого дозволу

Проєктом постанови визначено, що ІДД складається з:

  • описової частини;
  • мотивувальної частини;
  • умов, які є невід’ємною частиною інтегрованого довкіллєвого дозволу.

В описовій частині буде подана інформація:

  • про установку, для якої видається ІДД;
  • перелік її складових;
  • опис процедури розгляду заяви про отримання інтегрованого довкіллєвого дозволу (внесення змін до нього) та доданих до неї документів, поданих оператором;
  • про висновки і пропозиції компетентних органів;
  • про зауваження і пропозиції інших органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування;
  • про зауваження і пропозиції, що надійшли під час громадського обговорення та транскордонних консультацій (у разі їх проведення);

Мотивувальна частина ІДД складатиметься з 4 пунктів:

  • підстави, на яких ґрунтується інтегрований довкіллєвий дозвіл;
  • перелік висновків найкращих доступних технологій та методів управління (НДТМ) для основних та допоміжних видів діяльності (за наявності);
  • зв’язок, співвідношення, відповідність технологій та методів управління, а також викидів з установки найкращим доступним технологіям та методам управління і нормативам гранично допустимих викидів;
  • обґрунтування надання відступу (у разі надання) та умов інтегрованого довкіллєвого дозволу згідно з наданим відступом.

Третій розділ – “Умови інтегрованого довкіллєвого дозволу” – містить таблицю з детальним переліком вимог, заходів та умов, які висуваються до установки.

В ІДД також наводиться:

  • перелік дозволів, виданих оператору установки, які втрачають чинність у зв’язку із отриманням інтегрованого довкіллєвого дозволу;
  • дата набрання чинності ІДД;
  • вимога до оператора установки скласти акт про введення установки в експлуатацію (для установок, що вводяться в експлуатацію вперше);
  • вимога до оператора установки оприлюднити інформацію про отримання ІДД протягом 10 робочих днів з дня його отримання;
  • строки і порядок адміністративного та судового оскарження інтегрованого довкіллєвого дозволу.

Окремо зазначається, що дозвільний орган може визнати інтегрований довкіллєвий дозвіл або зміни до нього недійсними з підстав, передбачених статтею 27 Закону України "Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення", з інших підстав та в порядку, передбачених Законом України "Про адміністративну процедуру".

Форма ІДД та документообіг

Інтегрований довкіллєвий дозвіл та зміни до нього будуть видаватися у формі електронного документа. Весь електронний документообіг, який стосуватиметься ІДД, буде відбуватися через Єдиний державний реєстр інтегрованих довкіллєвих дозволів.

Його розроблять відповідно до архітектури державної системи ДІЯ за кошти Федерального міністерства навколишнього середовища, охорони природи, ядерної безпеки та захисту споживачів Німеччини. Держава та місцеві бюджети України фінансувати розробку цього реєстру не будуть.

Після розробки Реєстр передадуть Міндовкілля, і він функціонуватиме в рамках Єдиної екологічної платформи "ЕкоСистема". Його подальшу роботу фінансуватимуть у рамках витрат на фінансування цієї платформи.

Нагадаємо, 16 липня Верховна Рада ухвалила проєкт Закону №11355 “Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення”. 6 серпня його підписав президент України Володимир Зеленський.

Пізніше агентство Fastmarkets надало свою оцінку цьому документу. Фахівці вважають, що Закон України “Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення” створює додаткові труднощі для українських підприємств в умовах війни через надто короткий термін, передбачений для переходу на нові екологічні вимоги.

До закону №3855-IX вже готові кілька підзаконних актів. Зокрема, 8 січня Кабмін прийняв постанову, якою затвердив уніфіковану форму та вимоги до змісту висновків щодо видачі інтегрованих довкіллєвих дозволів, а 28 січня затвердив Порядок проведення узгоджувальної наради щодо видачі інтегрованого довкіллєвого дозволу.

Читайте також
Бізнесам роз'яснили, скільки у них є часу на екомодернізацію згідно з новим законом №3855-IX
Бізнесам роз'яснили, скільки у них є часу на екомодернізацію згідно з новим законом №3855-IX

Строк переходу на нові правила роботи залежатиме від “виду” установки

Реформа промзабруднення: що відомо про актуальний ступінь готовності до впровадження 
Реформа промзабруднення: що відомо про актуальний ступінь готовності до впровадження 

Закон України "Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення" набере чинності вже 8 серпня цього року

Уряд зробив ще один крок для реалізації реформи промзабрудення: який документ затвердили
Уряд зробив ще один крок для реалізації реформи промзабрудення: який документ затвердили

Успішне впровадження положень рамкового закону про контроль промислового забруднення можливе тільки за наявності фахово підготованих підзаконних актів