У Франції розробили жорсткий дирижабль Solar Airship One на сонячно-водневому двигуні, який у 2026 році має облетіти Землю за 20-30 днів вздовж екватора.
Дирижабль допоможе знизити споживання палива та викиди вуглецю на 80%, у порівнянні з традиційними літаками, повідомляє autoevolution.
За словами розробників, Solar Airship One зможе літати вічно. Технологія передбачає, що вдень дирижабль працюватиме від енергії сонця, а вночі – на водневій тязі. Енергія, накопичена протягом дня в паливних елементах, використовуватиметься для виробництва водню за допомогою електролізу води.
Зазначається, що дирижабль матиме покриття з 4800 м2 сонячної плівки. Літальний апарат матиме форму кита. Його довжина сягатиме 151 метр, а об’ємом гелію – 50 000 м3. Дирижабль має 15 газових оболонок, якими окремо керуватиме штучний інтелект для миттєвого реагування на метеорологічні умови та протидії інерції гелію.
Зазначається, що над розробкою дирижабля працювали понад 100 інженерів з корпорації Capgemini 10 років.
Розробники назвали Solar Airship One перлиною технологій, енергоефективності та безпеки. Він матиме практичне застосування у різних сферах діяльності, зокрема у військових операціях та в екотуризмі. Для посадки дирижабля необхідна буде лише обертова платформа на будь-якій водній поверхні.
“Жорсткі дирижаблі з гібридною силовою установкою обіцяють прокласти шлях до повної декарбонізації всіх повітряних перевезень, від вантажних до гуманітарних місій і повітряного туризму”, – підкреслили у матеріалі.
Зазначається, що будівництво Solar Airship One розпочнеться у 2024 році. Після демонстраційного польоту Euro Airship планує провести сертифікацію, щоб випустити на ринок жорсткий дирижабль у кількох моделях.
Нагадаємо, американська компанія Universal Hydrogen провела тестовий політ на 40-містному пасажирському регіональному авіалайнері з водневими паливними елементами.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, Єврокомісія підтримала угоду між Європарламентом та Радою ЄС щодо декарбонізації авіації.