Не чекаючи ухвалення рамкового законопроєкту 2207-1д, Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України
разом з європейськими партнерами вже розпочали розробку секторального законопроекту про відходи видобувної галузі для імплементації положень Директиви ЄС 2006/21/ЄС "Про управління відходами видобувних підприємств, та якою вносяться зміни до Директиви 2004/35/ЄС"
- Головні елементи, які плануємо передбачити законопроектом:
- впровадження класифікації місць (споруд) накопичення відходів видобувної промисловості;
- розроблення планів управління відходами видобувної промисловості;
- запровадження економічних інструментів фінансової гарантії для місць (споруд) накопичення відходів видобувної промисловості, які становлять особливий ризик для навколишнього середовища та здоров’я людей;
- попередження значних аварій, погіршення стану водних ресурсів, забруднення повітря та ґрунту.
Плануємо найближчим часом розпочинати консультації з експертами та представниками стейкхолдерів. Якщо маєте пропозиції, направляйте! Завжди вітаємо конструктивну комунікацію.
Звісно, для реалізації всіх цих планів необхідно ухвалення рамкового законодавства про управління відходами, якого всі ми дуже чекаємо. Але про нього поговоримо більш детально в окремому пості.
Також в контексті цього посту ділюся посиланням на результати дослідження хвостосховищ у річкових басейнах України – Дністра та Сіверського Дінця, яке цього тижня презентували експерти проєкту OSCE Project Co-ordinator in Ukraine.
Згідно з результатами, вже зараз у багатьох хвостосховищах відмічається просочування забруднюючих речовин та незадовільна якість підземних вод поряд. Серед проблем і занедбаність деяких накопичувачів, наприклад, через припинення діяльності підприємств. Їхніх власників часто неможливо не встановити чи знайти. Інший варіант, коли суб’єкти господарювання, через банкрутство, неспроможні утримувати такі хвостосховища.
Хвостосховища становлять потенційну небезпеку для довкілля. Аварійні ситуації можуть призвести до забруднення підземних та поверхневих вод, зокрема транскордонних. Тому часу зволікати нема...