Французи розробили концепцію екологічного катамарана Manta для збору пластикового сміття в океані та переробки його на паливо просто на борту.
Ідея гігантського екокатамарана, що пересувається завдяки вітрилам і електродвигунам, належить яхтсмену й засновнику громадської організації The SeaCleaners Іванові Бурньону. Про це йдеться на сайті розробників.
Над проєктом працює консорціум із 20 компаній і п'яти дослідних лабораторій.
Принцип роботи полягає в тому, що катамаран запливає в забруднені акваторії, далі конвеєрні стрічки збирають і сортують сміття, а потім доставляють відходи до пальника. Там пластик розплавляється й утворює газ, що, відповідно, приводить до руху турбіну.
Катамаран обладнаний двома турбінами, гідрогенераторами і майже 500 м кв. сонячних батарей. Manta зможе збирати відходи на глибині 10 метрів.
Довжина катамарана — 56,5 м, ширина — 26 м, висота — 62,5 м від кіля до верху вітрил, осадка — 3,1 м, споряджена вага — 1900 тонн, швидкість під час збору сміття — 2-3 вузла. Екіпаж — 34 людини.
Зазначається, що Іван Бурньон побудував свою кар'єру в гонках на вітрильних судах. За його словами, з роками він дедалі частіше стикається з килимами зі сміття на поверхні води. Це надихнуло його на створення яхти Manta.
Поки що проєкт існує тільки на креслярській дошці, але Бурньон і його команда сподіваються цьогоріч перетворити це на робочий прототип, який можна буде запустити у 2024 році. За словами розробника, сонячні батареї і вітряні турбіни на палубі човна зроблять його на 70% самоокупним.
Бурньон також сказав, що якщо буде побудовано 400 човнів, вони зможуть очистити одну третину від пластикового сміття в океанах. За найскромнішими оцінками, до 2060 року в морі буде втричі більше відходів, ніж зараз.
"Скласти руки і сказати: Ні, ми нічого не будемо робити, залишимо це, зосередимося на суші, ми залишимо відходи в океані, — це абсолютно безвідповідально", — сказав він.
Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що вчені встановили справжню причину потрапляння пластику в Північний Льодовитий океан.