Вторгнення РФ в Україну пришвидшило декарбонізацію та розвиток водневої енергетики в ЄС shutterstock

Вторгнення РФ в Україну пришвидшило декарбонізацію та розвиток водневої енергетики в ЄС

Олена Яценьо

До 2030 року можуть з’явитися п’ять загальноєвропейських коридорів постачання та імпорту водню

Після російського вторгнення в Україну європейські країни зобов’язані досягти більшої енергетичної незалежності. Це дало більший поштовх до прискорення та розширення впровадження декарбонізованих джерел енергії.

Про це з посиланням на заяву REPowerEU у вівторок, 5 квітня, повідомила Європейська воднева магістральна мережа (EHB, European Hydrogen Backbone).

Серед інших заходів REPowerEU представило своє оновлене бачення щодо транспортування водню, щоб досягти додаткових 15 мільйонів тонн (Мт) відновлюваного водню на додачу до 5,6 млн тонн, передбачених у межах Fit for 55.

Зазначається, що досягнення цих цілей вимагатиме швидкого прискорення розвитку інтегрованої газової та водневої інфраструктури в Європі. У світлі цих подій EHB прискорив свою програму з 2035 до 2030 року з метою досягнення цілей REPowerEU.

Прискорене бачення EHB показує, що до 2030 року можуть з’явитися п’ять загальноєвропейських коридорів постачання та імпорту водню з майже 28 000 км початкових трубопроводів, які з’єднають промислові кластери, порти та водневі долини з регіонами великого попиту.

Група пропонує до 2040 року водневу мережу обсягом ~53 000 км. Подальше зростання очікується після 2040 року.

Додамо, що мережа, яка відображає бачення європейських операторів енергетики, сховищ водню та портової інфраструктури, охоплює 28 європейських країн і створює різноманітні можливості імпорту водню.

З моменту першого запуску півтора року тому Європейська воднева магістральна мережа розширилася до 18 нових країн і зросла на 110% – розширені члени представляють бачення інфраструктури водневого трубопроводу протяжністю приблизно 53 000 км у 28 європейських країнах до 2040 року.

Майже 53 000 км передбачуваної магістралі до 2040 року потребує загальних інвестицій у розмірі 80-143 мільярдів євро.

Очікують, що магістраль буде складатися з приблизно 60-40% переробленого природного газу проти нових трубопроводів у 2040 році.

Транспортування водню на 1000 км вздовж запропонованої берегової магістралі в середньому коштуватиме 0,11-0,21 євро за кг водню, що робить EHB найбільш економічно ефективним варіантом для великомасштабного транспортування водню на великі відстані. У разі транспортування водню виключно підводними трубопроводами вартість становитиме 0,17-0,32 євро за кг водню на 1000 км транспортування.

Цифрові інтерактивні карти бачення буде опубліковано як частину нового вебсайту EHB пізніше у квітні.

Раніше ЕкоПолітика писала, що в Європейському Союзі запропонували використовувати низьковуглецевий водень у межах закону про ВДЕ.

Читайте також
Іспанський стартап отримав фінансування для дешевого транспортування водню
Іспанський стартап отримав фінансування для дешевого транспортування водню

Транспортування водню може коштувати в три рази більше, ніж його виробництво

Експерти пояснили, чому водень набирає все більшої світової популярності
Експерти пояснили, чому водень набирає все більшої світової популярності

Більшість країн світу виділяють водень як один із ключових елементів у скороченні викидів парникових газів від споживання енергії

HOYER Group розширить послуги з постачання водню
HOYER Group розширить послуги з постачання водню

Компанія прагне збільшити кількість заправних станцій, які обладнають свої об'єкти устаткуванням для заправки воднем

Як використання водню може стимулювати розвиток промисловості в Україні
Як використання водню може стимулювати розвиток промисловості в Україні

Доцільним є розвиток водневої економіки, який базується на розбудові системних кластерів