Після російського вторгнення в Україну європейські країни зобов’язані досягти більшої енергетичної незалежності. Це дало більший поштовх до прискорення та розширення впровадження декарбонізованих джерел енергії.
Про це з посиланням на заяву REPowerEU у вівторок, 5 квітня, повідомила Європейська воднева магістральна мережа (EHB, European Hydrogen Backbone).
Серед інших заходів REPowerEU представило своє оновлене бачення щодо транспортування водню, щоб досягти додаткових 15 мільйонів тонн (Мт) відновлюваного водню на додачу до 5,6 млн тонн, передбачених у межах Fit for 55.
Зазначається, що досягнення цих цілей вимагатиме швидкого прискорення розвитку інтегрованої газової та водневої інфраструктури в Європі. У світлі цих подій EHB прискорив свою програму з 2035 до 2030 року з метою досягнення цілей REPowerEU.
Прискорене бачення EHB показує, що до 2030 року можуть з’явитися п’ять загальноєвропейських коридорів постачання та імпорту водню з майже 28 000 км початкових трубопроводів, які з’єднають промислові кластери, порти та водневі долини з регіонами великого попиту.
Група пропонує до 2040 року водневу мережу обсягом ~53 000 км. Подальше зростання очікується після 2040 року.
Додамо, що мережа, яка відображає бачення європейських операторів енергетики, сховищ водню та портової інфраструктури, охоплює 28 європейських країн і створює різноманітні можливості імпорту водню.
З моменту першого запуску півтора року тому Європейська воднева магістральна мережа розширилася до 18 нових країн і зросла на 110% – розширені члени представляють бачення інфраструктури водневого трубопроводу протяжністю приблизно 53 000 км у 28 європейських країнах до 2040 року.
Майже 53 000 км передбачуваної магістралі до 2040 року потребує загальних інвестицій у розмірі 80-143 мільярдів євро.
Очікують, що магістраль буде складатися з приблизно 60-40% переробленого природного газу проти нових трубопроводів у 2040 році.
Транспортування водню на 1000 км вздовж запропонованої берегової магістралі в середньому коштуватиме 0,11-0,21 євро за кг водню, що робить EHB найбільш економічно ефективним варіантом для великомасштабного транспортування водню на великі відстані. У разі транспортування водню виключно підводними трубопроводами вартість становитиме 0,17-0,32 євро за кг водню на 1000 км транспортування.
Цифрові інтерактивні карти бачення буде опубліковано як частину нового вебсайту EHB пізніше у квітні.
Раніше ЕкоПолітика писала, що в Європейському Союзі запропонували використовувати низьковуглецевий водень у межах закону про ВДЕ.