Повітря Києва в кілька разів забруднено формальдегідом: чим він небезпечний shutterstock

Повітря Києва в кілька разів забруднено формальдегідом: чим він небезпечний

Олена Яценьо

Погодні умови найближчими днями не сприятимуть розсіюванню шкідливих домішок

За останній тиждень у Києві збільшилася концентрація формальдегіду в атмосферному повітрі.

На деяких локаціях міста гранично допустимий вміст цього газу було перевищено в більш ніж двічі. Такі дані навели в щотижневому звіті про забруднення повітря від Центральної геофізичної обсерваторії імені Бориса Срезневського

За інформацією обсерваторії, у період із 6 по 11 грудня перевищення гранично допустимих концентрацій (ГДКс.д.) за середньодобовим вмістом формальдегіду було у 2,5-2,6 раза на площах Бессарабській і Деміївській, проспекті Перемоги, вулиці Академіка Стражеска (перетин із бульваром Вацлава Гавела), бульварі Лесі Українки. На інших постах спостережень зафіксували перевищення в 1,1-2,4 раза.

Водночас зазначалося деяке зниження змісту діоксиду азоту. Концентрація цього газу перевищувала:

  • у 4,2-4,6 раза – на площі Перемоги, вулиці Каунаській;
  • у 3,8-3,9 раза – на Бессарабській площі, вулицях Інженера Бородіна та Семена Скляренка;
  • у 2,4-3,5 раза – на інших постах міста, за винятком проспекту Науки, 37 (біля метеомайданчика обсерваторії), де перевищень не зафіксовано;

При цьому вміст інших забруднювальних домішок, порівняно з минулим тижнем, майже не змінився.

Зокрема, було виявлено такі перевищення гранично допустимих концентрацій (ГДКс.д.) за середньодобовим вмістом завислих речовин:

  • у 1,1-1,2 раза на Бессарабській площі, проспекті Перемоги (район метро Святошин), вулиці Семена Скляренка.

Усього за вказаний період відібрали та проаналізували 1556 проб повітря на 16 стаціонарних постах обсерваторії.

Згідно з прогнозом Українського гідрометцентру, погодні умови найближчими днями не сприятимуть розсіюванню шкідливих домішок у приземному шарі атмосфери.

Чим небезпечна висока концентрація формальдегіду

Сімейна лікарка Аліна Волківська розповіла, що діоксид сірки, оксид вуглецю, діоксид азоту, формальдегід і пил є найбільш небезпечними речовинами, які є у повітрі та можуть загрожувати здоров’ю людини.

Основним джерелом потрапляння формальдегіду в довкілля є викиди в повітря, зумовлені діяльністю людини. Серед головних антропогенних джерел надходження: смог; промислові викиди; вихлопні гази; пожежі від спалювання сміття, листя та трави; тютюновий дим; промислові об’єкти та обладнання, що передбачає прямі джерела горіння: теплові електростанції, сміттєспалювальні заводи тощо.

Хронічне отруєння парами формальдегіду може викликати такі симптоми:

  • алергію, постійний кашель, подразнення очей, носа, горла і шкіри, напади астми;
  • порушення сну, психічне збудження, тремтіння, схуднення;
  • головні болі, розлад зору та координації;
  • хронічну втому, сонливість, млявість, загальмованість;
  • розлад потовиділення та регуляції температури тіла.

Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що в Києві встановили нові стаціонарні пости дослідження стану повітря. Ідеться про моніторингові пункти на правому березі столиці.

Теги: ,
Читайте також
Озеленення, якого немає: ЗМІ викрили маніпуляції київської влади щодо зелених зон столиці
Озеленення, якого немає: ЗМІ викрили маніпуляції київської влади щодо зелених зон столиці

Активісти говорять, що за минуле десятиріччя тільки один парк у столиці був облаштований дійсно “з нуля”

Київ швидко втрачає свої зелені зони: мінус 700 га за 10 років
Київ швидко втрачає свої зелені зони: мінус 700 га за 10 років

Активні громадяни програють забудовникам

У Києві побільшало зелених зон: де з'явилися нові мінісквери
У Києві побільшало зелених зон: де з'явилися нові мінісквери

Це продовження ініціативи, започаткованої минулого року

Як Київ озеленюється у відповідь на спеку: 5 ініціатив, що вже працюють у місті
Як Київ озеленюється у відповідь на спеку: 5 ініціатив, що вже працюють у місті

Аномальна температура повітря, посухи, зменшення кількості опадів – усе це не лише ускладнює життя містянам, а й створює нові виклики для інфраструктури