Велика Британія планує запустити свій CBAM з 2026 року

Велика Британія планує запустити свій CBAM з 2026 року

Катерина Бєлоусова

300 з 400 керівників вищої ланки виробничої промисловості підтримують запровадження CBAM

Канцлер Великої Британії Джеремі Хант заявив, що у країні планують з 2026 року запровадити податок на імпорт вуглецевоємних товарів, аналогічний європейському механізму вуглецевого коригування імпорту (CBAM).

Це допоможе захистити місцеву промисловість від конкуренції з регіонів з нижчими витратами на викиди вуглецю, повідомляє Financial Times.

"Оскільки сталеливарна промисловість Великої Британії переходить до екологічного виробництва сталі, важливо, щоб її не витісняла імпортна сталь з високим рівнем викидів, – сказав генеральний директор торгової організації UK Steel Гарет Стейс. – Європа впроваджує власний CBAM, і Велика Британія ризикує створити руйнівний торговельний бар’єр з нашим найбільшим торговим партнером, якщо ми швидко не розробимо та не впровадимо власні заходи".

Зазначається, що Велика Британія може оголосити про свій CBAM в осінній заяві у листопаді. В ЄС перший етап запровадження вуглецевого мита почався з 1 жовтня 2023 року. До 2026 року компанії мають лише звітувати про обсяги своїх викидів.

В матеріалі підкреслили, що уряд Великої Британії стикається з проблемою узгодження власного вуглецевого ринку з ЄС, щоб уникнути стягнення вуглецевого мита. Адже ціни на вуглець на ринку Великої Британії набагато нижчі, ніж на ринку ЄС. Так у 2023 році вони сягали 41 фунт стерлінгів за тонну, порівняно з 66 фунтами стерлінгів (76 євро) за тонну в ЄС.

В FT пояснили, що це повʼязано з тим, що уряд премʼєр-міністра Ріші Сунака надав більше квот на вуглець, ніж очікувалося раніше. CBAM зможе допомогти відновити довіру зелених інвесторів, яку "похитнула” політика Сунака.

Зазначається, що вуглецевий ринок Великої Британії є точною копією EU ETS. Однак компанії не зможуть уникнути податкового тягаря, якщо  ціни на вуглець у країні залишаться нижчими, ніж в ЄС.

"Зв’язування нашого режиму ціноутворення на викиди вуглецю з режимом ЄС звільнить британські компанії від цих витрат", – сказав заступник директора промислового органу Energy UK Адам Берман.

В матеріалі підкреслили, що Велика Британія щорічно втрачає майже 3 мільярди фунтів стерлінгів доходу через низькі ціни на викиди вуглецю.

Зазначається, що 300 з 400 керівників вищої ланки виробничої промисловості підтримують запровадження CBAM у Великій Британії, і лише 8% виступають проти цього. Окрім того, сім із 10 британських виробників вважають, що вуглецеве мито Великої Британії має бути сумісний із європейською схемою.

Нагадаємо, міністр енергетики та природних ресурсів Туреччини Альпарслан Байрактар заявив, що у країні планують запровадити національну систему торгівлі викидами (ETS) у 2024 році.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, в ЄС з 1 жовтня розпочався перехідний період застосування CBAM (механізму вуглецевого коригування імпорту). До 2026 року, коли розпочнеться сплата вуглецевого мита, імпортери зобов’язані отримувати так звані CBAM-сертифікати на свою продукцію.

Читайте також
У ЄС вже триває прийом заявок на отримання статусу декларанта CBAM
У ЄС вже триває прийом заявок на отримання статусу декларанта CBAM

Повноцінне застосування механізму вуглецевого коригування імпорту ЄС розпочнеться вже з 1 січня 2026 року

Міндовкілля похвалилося прогресом України щодо СВАМ: чи насправді це так?
Міндовкілля похвалилося прогресом України щодо СВАМ: чи насправді це так?

Спойлер: ознак того, що українські посадовці справді зацікавлені у тому, аби допомогти вітчизняним промисловцям в умовах повноцінного запровадження вуглецевого мита ЄС, ми не знайшли

Екокомітет звернувся до європейських партнерів про відстрочку Україні від CBAM
Екокомітет звернувся до європейських партнерів про відстрочку Україні від CBAM

Про необхідність такого кроку стейкхолдери говорили вже досить давно

Норвегія має намір запровадити CBAM з 2027 року
Норвегія має намір запровадити CBAM з 2027 року

Цей крок позиціонується як перемога для норвезької промисловості та конкурентоспроможності