Велика Британія планує запустити свій CBAM з 2026 року

Велика Британія планує запустити свій CBAM з 2026 року

Катерина Бєлоусова

300 з 400 керівників вищої ланки виробничої промисловості підтримують запровадження CBAM

Канцлер Великої Британії Джеремі Хант заявив, що у країні планують з 2026 року запровадити податок на імпорт вуглецевоємних товарів, аналогічний європейському механізму вуглецевого коригування імпорту (CBAM).

Це допоможе захистити місцеву промисловість від конкуренції з регіонів з нижчими витратами на викиди вуглецю, повідомляє Financial Times.

"Оскільки сталеливарна промисловість Великої Британії переходить до екологічного виробництва сталі, важливо, щоб її не витісняла імпортна сталь з високим рівнем викидів, – сказав генеральний директор торгової організації UK Steel Гарет Стейс. – Європа впроваджує власний CBAM, і Велика Британія ризикує створити руйнівний торговельний бар’єр з нашим найбільшим торговим партнером, якщо ми швидко не розробимо та не впровадимо власні заходи".

Зазначається, що Велика Британія може оголосити про свій CBAM в осінній заяві у листопаді. В ЄС перший етап запровадження вуглецевого мита почався з 1 жовтня 2023 року. До 2026 року компанії мають лише звітувати про обсяги своїх викидів.

В матеріалі підкреслили, що уряд Великої Британії стикається з проблемою узгодження власного вуглецевого ринку з ЄС, щоб уникнути стягнення вуглецевого мита. Адже ціни на вуглець на ринку Великої Британії набагато нижчі, ніж на ринку ЄС. Так у 2023 році вони сягали 41 фунт стерлінгів за тонну, порівняно з 66 фунтами стерлінгів (76 євро) за тонну в ЄС.

В FT пояснили, що це повʼязано з тим, що уряд премʼєр-міністра Ріші Сунака надав більше квот на вуглець, ніж очікувалося раніше. CBAM зможе допомогти відновити довіру зелених інвесторів, яку "похитнула” політика Сунака.

Зазначається, що вуглецевий ринок Великої Британії є точною копією EU ETS. Однак компанії не зможуть уникнути податкового тягаря, якщо  ціни на вуглець у країні залишаться нижчими, ніж в ЄС.

"Зв’язування нашого режиму ціноутворення на викиди вуглецю з режимом ЄС звільнить британські компанії від цих витрат", – сказав заступник директора промислового органу Energy UK Адам Берман.

В матеріалі підкреслили, що Велика Британія щорічно втрачає майже 3 мільярди фунтів стерлінгів доходу через низькі ціни на викиди вуглецю.

Зазначається, що 300 з 400 керівників вищої ланки виробничої промисловості підтримують запровадження CBAM у Великій Британії, і лише 8% виступають проти цього. Окрім того, сім із 10 британських виробників вважають, що вуглецеве мито Великої Британії має бути сумісний із європейською схемою.

Нагадаємо, міністр енергетики та природних ресурсів Туреччини Альпарслан Байрактар заявив, що у країні планують запровадити національну систему торгівлі викидами (ETS) у 2024 році.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, в ЄС з 1 жовтня розпочався перехідний період застосування CBAM (механізму вуглецевого коригування імпорту). До 2026 року, коли розпочнеться сплата вуглецевого мита, імпортери зобов’язані отримувати так звані CBAM-сертифікати на свою продукцію.

Читайте також
Ключові відмінності CBAM у Великій Британії та ЄС: експерти розкрили деталі 
Ключові відмінності CBAM у Великій Британії та ЄС: експерти розкрили деталі 

Підходи британського королівства та європейського блоку схожі, але є й розбіжності

ЄС має знову обміркувати можливість звільнення України від CBAM, – аналітики CER
ЄС має знову обміркувати можливість звільнення України від CBAM, – аналітики CER

Фахівці також наполягають на допомозі країнам-партнерам у декарбонізації їхньої промисловості

Експерт назвав 3 складові, які допоможуть Україні уникнути руйнівного впливу CBAM на економіку
Експерт назвав 3 складові, які допоможуть Україні уникнути руйнівного впливу CBAM на економіку

Сплата нового вуглецевого мита – це серйозний виклик для вітчизняних виробників

Українські компанії мають право на європейську підтримку для зеленого переходу, – Станіслав Зінченко
Українські компанії мають право на європейську підтримку для зеленого переходу, – Станіслав Зінченко

Надзвичайно важливо, аби Європейський Союз ставився до України, як до своєї частини, а не як до третьої країни