Стрімке збільшення потужностей вітрової та сонячної енергетики у Європі та їхня неритмічна генерація обумовили значне зростання попиту на акумуляторні батареї для зберігання спродукованої енергії.
Про нову тенденцію на ринку розповідає Reuters.
Експерти прогнозують, що до 2030 року ємність європейських акумуляторних батарей зросте приблизно в 5 разів. Цьому сприяє розвиток технологій: сьогодні менші акумуляторні блоки здатні зберігати більшу кількість енергії. Відповідно, це зменшує витрати та збільшує прибутки для енергетичних компаній, розробників проєктів і трейдерів, оскільки вартість нових проєктів знижується.
Аналітики Aurora Energy Research підрахували, що у 2024 році в експлуатацію введено рекордні 3,7 ГВт проєктів, що збільшило загальну потужність акумуляторів у Європі до 10,8 ГВт.
Чого очікувати у найближчі роки
"Потреба у стореджах наразі зростає такими значними темпами, що навіть очікуваного стрибка в потужності навряд чи буде достатньо, щоб задовольнити попит і збалансувати національні енергосистеми", – говорять експерти галузі.
За прогнозами Aurora Energy Research, до 2030 року потужність зросте до понад 50 ГВт, що потребуватиме інвестицій на суму близько €80 млрд. Але такої ємності акумуляторних батарей все одно буде недостатньо, вважають у Європейській асоціації зберігання енергії. Її фахівці оцінюють потребу у 200 ГВт до 2030 року.
Проблема, яку можуть вирішити стореджі
З ситуацією, коли у пікові години ціни на електроенергію стають від’ємними, стикнулися у Великій Британії. За даними London Stock Exchange Group (LSEG), кількість годин з від'ємною або близькою до нуля ціною на британському ринку електроенергії на добу досягла рекордних 176 годин у 2024 році. Прогнозується майже чотирикратне збільшення до 792 годин у 2026 році.
Схожа картина спостерігається і в Європі. За прогнозами LSEG, кількість негативних годин у Німеччині зросте з менш ніж 500 годин у 2024 році до понад 900 годин у 2026 році.
Розв'язати цю проблему потенційно зможуть стореджі, накопичуючи та зберігаючи надлишковий об’єм для використання у нічний період доби.
Як раніше повідомляла ЕкоПолітика, через відсутність інфраструктури для транспортування енергії в години пік у 2024 році, у Великій Британії витратили £1 млрд на тимчасове вимкнення вітрогенераторів, оскільки енергосистема не справлялася з потужністю, яка до неї надходила.
Також днями ми інформували, що компанія “ОККО” ввела в експлуатацію установку зберігання енергії загальною потужністю 20 МВт.