В Україні запустили пілотний проєкт в декількох філіях держпідприємства “Ліси України”, який унеможливить маніпуляції з товаро-транспортними накладними (ТТН) для нелегальної деревини.
Відтепер систему контролю ТТН посилять завдяки додаванню фото завантажених колод, адже малюнок складеної деревини є унікальним, продублювати його майже неможливо, повідомляє голова Державного агентства лісових ресурсів Юрій Болоховець у Facebook.
Зазначається, що проєкт є спільною ініціативою “Лісів України” та держпідприємства "ЛІАЦ".
Болоховець пояснив, що ТТН – одні зі складових Єдиної державної системи електронного обліку деревини. Документ дає право покупцю на перевезення партії деревини. В ньому зазначені дата, обсяг деревини, дані водія та автомобіля, номера бирок.
Він розповів, що інформація про ТТН відкрита. Тобто будь-хто може перевірити документ на сайті "ЛІАЦу" за його номером, або номером авто. Однак деякі лісівники могли підробляти бірки та вивозити декілька партій деревини за однією ТТН.
“Вирішуємо проблему і додаємо у ТТН ще і фото завантажених на автомобіль колод. "Профіль" та "анфас". Малюнок складеної деревини є унікальним, продублювати його майже неможливо”, – сказав Болоховець, додавши, що це значно ускладнить маніпуляції з ТТН.
Він розповів, що після перевірки функціювання системи її поширять всі філії "Лісів України" та інших лісокористувачів.
Болоховець наголосив, що на другому етапі проєкту планують обладнати всі лісовози GPS-трекерами. Це дозволить контролювати та відслідковувати вивезення деревини з лісу в режимі онлайн та виявляти порушення без правоохоронців.
“Детінізація – один із важливих результатів реформи лісової галузі. Централізація управління нарешті відкрила можливість запровадити те, що вже давно успішно працює у наших колег із країн Балтії, Скандинавії, Польщі”, – наголосив він.
Нагадаємо, у травні 2023 року Кабінет міністрів прийняв постанову про запуск електронного лісорубного квитка та сертифікату про походження деревини.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, на Закарпатті екоінспектори залучили прикордонників до виявлення екопорушень.