Україна підтримує використання в містах екологічних видів транспорту, а тому до 2030 року має намір повністю замінити весь міський громадський транспорт на електричний.
Перелік рішень, які Кабмін ще планує або вже впровадив для декарбонізації транспорту, Мінінфраструктури надіслало у відповідь на запит ZN.UA.
Перехід на електричний громадський транспорт до 2030 року буде поетапним і передбачатиме такі кроки:
- з 1 січня 2025 року – у містах із населенням понад 300 тисяч осіб;
- з 1 січня 2027 року – в інших населених пунктах;
- з 1 січня 2028 року – для міжміських і міжобласних перевезень;
- з 1 січня 2030 року до регулярних пасажирських перевезень допускатимуть тільки електробуси.
Окрім того, згідно з урядовими планами, щонайменше 90% автопарку перевізників повинні становити електробуси вітчизняного виробництва. Зазначається, що відповідний законопроєкт уже проходить погодження в уряді.
Також передбачається поступова відмова від реєстрації в нашій країні бензинових і дизельних авто.
Мінінфраструктури хоче законодавчо заборонити ввезення нових і старих автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння:
- з 1 січня 2027 року – ввезення та першу реєстрацію вживаних авто з дизельним ДВЗ;
- з 1 січня 2030 року – те саме з бензиновими та новими дизельними автомобілями.
Як уточнили в міністерстві, обмеження стосуватимуться і зареєстрованих і працюючих автомобілів.
За словами заступника директора з наукової діяльності ДП "ДержавтотрансНДІпроєкт" Олексія Клименка, одна "євробляха" викидає в атмосферу приблизно в 1000 разів більше парникових газів та інших забруднювачів, ніж авто на пальному стандарту Євро-6.
Увесь транспорт промаркують за рівнем екошкоди, що вплине на доступ до певних територій. Наприклад, центри міст, заповідники та інші рекреації стануть закритими для транспорту з "поганим" маркером.
Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що на вулицях Києва почнуть курсувати електробуси. Перші електричні автобуси на маршрутах громадського транспорту з’являться у столиці в найближчі два роки.