Комітет із питань захисту довкілля у Європейському парламенті проголосував за Механізм прикордонного вуглецевого регулювання (CBAM) та реформу Системи торгівлі викидами (ETS), які є інструментами для досягнення ЄС кліматичних цілей у межах пакету Fit for 55.
Екокомітет прийняв пропозиції головного переговорника від Нідерландів Мохаммеда Чахіма (PvdA) більшістю голосів, повідомляє EURACTIV. Таке рішення має підтвердити голосування, яке відбудеться на пленарному засіданні в червні.
Зазначимо, що цим рішенням Комітет з охорони навколишнього середовища затвердив новий податок CBAM на викиди CO2 для імпортної продукції. Це також робить імпортні добрива з країн, що не входять до ЄС, дорожчими.
"Неважливо, де виробляють продукцію, хто забруднює — повинен платити. Це простий, але потужний принцип, який надихнув на напружену роботу над CBAM, який щойно схвалив Комітет з охорони навколишнього середовища. Ми зробили важливий крок, який показує, що Європейський парламент хоче амбітного та перспективного CBAM", — сказав віцепрезидент соціал-демократів S&D і доповідач щодо CBAM Мохаммед Чахім.
Водночас пропозицію відокремити методи вимірювання "вуглецевого землеробства", що вже розробляються, від останніх технологій вимірювання ємності зберігання всіх видів "землекористування" комітет не підтримав. Це позбавило б фермерів можливості отримувати субсидії ЄС на будівництво лісів і живоплотів.
Фактично ЄС розширює чинну систему торгівлі квотами на викиди (ETS) на решту світу. Це захід зі скорочення глобальних викидів парникових газів. Алюміній, сталь, цемент, добрива та електроенергетика незабаром також підпадуть під дію цього механізму.
Також безплатні права на викиди, які, як і раніше, отримує європейська промисловість, буде анульовано швидше. За пропозицією Чахіма під це підпаде незабаром і хімічна промисловість.
"CBAM насправді є одним із небагатьох механізмів, на які ЄС може покладатися, щоб стимулювати наших торговельних партнерів до декарбонізації своєї виробничої промисловості в усьому світі. Це стане важливою опорою європейської кліматичної політики, яка також запобіжить викривленню недобросовісну конкуренцію між індустріями ЄС та не в ЄС, — сказав Чахім. — Ми всі живемо на одній планеті. Якщо ви здійснюєте забруднення, де б ви не викидали, вам доведеться заплатити за своє забруднення на кордоні, щоб вийти на європейський ринок. Це гонитва, гонитва за декарбонізацією та переходом до глобальної екологічності".
Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що Комітет із питань довкілля Європейського парламенту в рамках кліматичного пакету Fit for 55 підтримав пропозицію Єврокомісії про заборону продажу та реєстрації бензинових і дизельних автомобілів із 2035 року.