Ціни на європейські вуглецеві квоти торгувалися на 4% нижче протягом фінансового тижня, що завершився 28 лютого, порівняно з попереднім тижнем.
Про це повідомляють у корпорації S&P Global.
Аналітики зазначили, що ціни не сильно відреагували на новину про те, що Європейська комісія хоче змінити графік продажу сертифікатів на викиди вуглецю в рамках свого механізму вуглецевого коригування імпорту (CBAM) і перейти до порогового значення, що базується на масі. За їхніми словами, пропозиція щодо спрощення CBAM була позитивно сприйнята більшістю вуглецевих аналітиків і трейдерів. Багато хто з них зазначав, що деякі зміни, пов'язані з сертифікатами CBAM, мають переважно технічний характер.
За словами старшого радника з екологічних ринків Redshaw Advisors Дена Малескі, ці нововведення можуть зменшити певний тиск, але рівень фінансових ризиків залишається незмінним.
“Компанії все ще будуть відповідати за викиди у 2026 році, але не повинні будуть повністю звітувати за них до 2027 року. Ця відстрочка не знімає фінансовий тягар, просто зміщується час, коли він настане”, – додав він.
Спрощення, запропоновані Єврокомісією, вирішують багато бюрократичних проблем для малих імпортерів. Про це в інтерв'ю агентству Platts сказав генеральний директор і засновник компанії ClimEase, що розробляє програмні рішення для CBAM, Ніколас Ендресс.
"Слоном у кімнаті все ще залишаються еталони [вуглецевої інтенсивності], і поки вони не будуть встановлені, компаніям важко розміщувати свої замовлення на 2026 рік", – додав він.
За словами фахівця, це відбувається тому, що без встановлених орієнтирів компанії не можуть розрахувати вартість своїх тарифів CBAM, які можуть бути дуже високими вже у 2026 році, що додає значної невизначеності в їхнє планування та фінансові прогнози.
"Процес отримання затверджених CBAM контрольних показників все ще триває, і поки що немає ясності щодо того, коли він буде завершений, але це має відбутися до кінця року", – прогнозує фахівець.
У S&P Global нагадали, що показники вуглецевої інтенсивності ЄС є одним із факторів кінцевої вартості податку CBAM. Вони відображають найкращу в своєму класі інтенсивність викидів для кожної категорії продукції. Податок на CBAM буде розраховуватися на основі різниці між імпортованими викидами CBAM та цим еталонним показником.
Раніше ЕкоПолітика повідомляла про те, що Європейська комісія пропонує Європейському Парламенту та Раді внести зміни до Регламенту (ЄС) 2023/956 та відтермінувати платежі в рамках механізму вуглецевого коригування імпорту до лютого 2027 року.
Про інші нововведення щодо CBAM ми розповідали у цьому матеріалі.