У Гонконзі на воду випустили човен-робот, який збирає пластикове сміття. Фото Clearbot

У Гонконзі на воду випустили човен-робот, який збирає пластикове сміття. Фото

Олена Яценьо

Clearbot може збирати тонни сміття на день

Гонконзький стартап Open Ocean Engineering розробив Clearbot Neo — роботизований човен зі штучним інтелектом, який автономно збирає тонни плаваючого сміття, яке з міських гаваней могло б потрапити в Тихий океан.

Розробники запустили автономного сміттєзбирача ще в листопаді 2020 року, пише New Atlas. Та після співпраці з ігровою компанією Razer минулого року стартап представив Clearbot в оновленому дизайні та запустив його у водах Гонконгу.

Як виникла ідея

Після закінчення Гонконзького університету у 2019 році комп'ютерні інженери Сідхант Гупта та Уткарш Гоел заснували стартап і почали працювати над своїм рішенням Clearbot.

На створення роботизованого судна, призначеного для видалення плаваючого пластикового сміття з місцевих водних шляхів, їх надихнула поїздка на курортний острів Балі, де вони стали свідками того, як місцеві робітники на невеликих човнах вручну видаляють відходи з води.

Фото: Clearbot

Відтак дует інженерів розробив базовий алюмінієвий прототип на Балі, а потім версію зі скловолокна. Уже в червні минулого року стартап почав працювати над витонченішим дизайном у партнерстві з брендом ігрового обладнання Razer.

Як працює човен

Clearbot Neo завдовжки всього 3 м, а завширшки - 1,3 м. Одного заряду акумулятора вистачає на 4 год роботи. До того ж човен обладнаний електродвигуном із живленням від сонячної батареї, щоб ще більше знизити вплив на навколишнє середовище.

Роботизований морський збирач сміття може керуватися дистанційно або автономно, використовуючи штучний інтелект для розпізнавання та реєстрації типів сміття, яке він збирає.

Систему камер зі ШІ використовують не тільки для ідентифікації сміття, а й для фотографування кожного пластикового відходу, який потрапляє на конвеєр робота. Ці зображення позначаються GPS-координатами та зберігаються в базі даних компанії, розміщеної на платформі Microsoft Azure, для подальшого аналізу.

Сміття потрапляє на бортову конвеєрну стрічку, встановлену біля носової частини човна між його подвійними корпусами, і в бункер, що утримує, поруч з його кормою, місткістю 200 кг.

Фото: Clearbot

За даними компанії, Clearbot може збирати тонни сміття на день для перероблення чи утилізації. У разі оснащення спеціальною стрілою човен може боротися з локальними розливами нафти та палива, збираючи забруднюючі речовини.

Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що французи розробили концепцію екологічного катамарана Manta для збору пластикового сміття в океані та переробки його на паливо просто на борту.

Також в університеті A & M-Corpus Christi в Техасі (США) група студентів створила робота, який здатен прибирати дно океану та воду від пластику й іншого сміття.

Нагадаємо, що очисна платформа System 002, яку розробила компанія The Ocean Cleanup, зібрала у водах Тихого океану 9 тонн пластику всього за 12 тижнів.

Читайте також
Українців закликають відмовитися від штучних квітів на кладовищах: які причини
Українців закликають відмовитися від штучних квітів на кладовищах: які причини

Низка громад вже заборонила штучні квіти на своїх територіях

Харківські екоактивісти самостійно перероблятимуть пластик на нові речі
Харківські екоактивісти самостійно перероблятимуть пластик на нові речі

За підтримки Словенії вдалося придбати подрібнювач пластику та екструдер

В ЄС індустрія переробки пластику опинилася під загрозою
В ЄС індустрія переробки пластику опинилася під загрозою

В ЄС готують новий Регламент щодо упаковки та відходів упаковки, який встановлює вимоги щодо вмісту вторинної сировини та рівня переробки

Нафтохімічні гіганти 30 років знали про неможливість переробки пластику – дослідження
Нафтохімічні гіганти 30 років знали про неможливість переробки пластику – дослідження

Дезінформація нафтової промисловості лежить в основі двох найбільш катастрофічних криз забруднення довкілля в історії людства