Минулого тижня у Франції заради декарбонізації заборонили внутрішні перельоти. Заборона стосується авіарейсів країною, які тривають понад 2,5 години.
Як повідомило агентство Reuters, за таке рішення 10 квітня проголосувала нижня палата парламенту Франції. Воно допоможе країні знизити викиди СО2 до 40% у 2030 році від рівня 1990.
Адже під час перельоту Марсель-Париж продукується 192 кг викидів СО2 на одного пасажира. Якщо ж їхати у цьому напрямку швидкісним потягом, викиди зменшуються до 4,14 кг СО2 .
До слова, заборона стосується тільки 5 рейсів та не враховує connecting flight до аеропортів Парижа. Якщо закон набуде чинності, авіакомпанії не зможуть літати між Парижем, Нантом, Ліоном і Бордо.
Нагадаємо, що у Швеції 2018 року розпочався протиполітний рух "флайгскам" (flygskam, буквально означає "ганьба за політ"). Його активісти закликають людей утриматися від польотів, щоб зменшити викиди вуглецю. За даними дослідників, один авіарейс між Стокгольмом і Гетеборгом, двома найбільшими містами країни, генерує стільки вуглекислого газу, скільки 40 тисяч поїздок потягом.
А у 2020 році уряд Австрії ввів податок у розмірі €30 на авіаквитки на відстані менше ніж 350 км і надав субсидії національному перевізникові Austrian Airlines в обмін на відмову від польотів за маршрутом Відень – Зальцбург.
Долучилися до декарбонізації й Нідерланди. Там у 2019 році проголосував за заборону авіарейсів між Амстердамом і Брюсселем.
Як писала ЕкоПолітика раніше, у Швеції збільшать податок для авіакомпаній за літаки, які забруднюють довкілля. Ініціатива передбачає й знижений тариф на зліт і посадку для лайнерів, що літають на біопаливі.