Мережа "Сільпо", що входить у групу компаній Fozzy Group, зібрала й спрямувала на перероблення 22 205 тонн вторинної сировини за 2020 рік.
Про це йдеться на сайті ритейлера Fozzy Group. Повідомляється, що до сортування залучено близько 92% супермаркетів у 60 містах України, а незабаром очікується повне покриття.
Роздільне збирання відходів "Сільпо" здійснює за чотирма основними категоріями: макулатура, метал, пластик і скло. Зокрема, протягом 2020-го на перероблення пішли:
- 19 631 тонна макулатури;
- 2436 тонн пластику;
- 101 тонна металу;
- 37 тонн скла.
Проєкт із роздільного збирання відходів мережа "Сільпо" почала впроваджувати влітку 2020-го. Замість звичайних баків для сміття в супермаркетах встановлено міністанції для сортування: за вітриною, на кухні, у виробничому цеху, у коридорі, в офісі, на рампі приймання товару, у торговому залі та навіть на виході з магазину. А отже, замість розкладатися століттями на полігоні, тонни відходів отримують друге життя.
Торговельна мережа співпрацює із 46 компаніями-підрядниками, серед яких: "Вторресурси" Київського картонно-паперового комбінату, "Обухівміськвторресурси", Рубіжанський картонно-тарний комбінат, група компаній "Вторма", "ЛЕК ГРУП", "Євровторсировина", "Вторресурси Схід", "Ліон Ресайклінг Україна", "СВОД ЛТД". Вони забирають вторсировину з магазинів, досортовують її та потім переробляють самостійно або продають своїм постійним партнерам.
Підрядники сортують пластик для подальшого перероблення на гранули, які надалі використовуються для потреб різних сфер виробництва ― від посуду до деталей для комплектування автомобілів. З частини пластику виготовляють труби. Стретч-плівка знову стає стретч-плівкою.
Левова частка зібраної в "Сільпо" макулатури потрапляє до гігантів переробної галузі ― Київського картонно-паперового комбінату, "Обухівміськвторресурсів", Рубіжанського картонно-тарного комбінату. З неї виробляють гігієнічні паперові вироби, картон і гофрокартон, у який потім пакують продукцію провідних брендів.
Ганна Задорожна, менеджерка з екології мережі "Сільпо", розповідає: "Упровадження системи роздільного збору відходів — один з наших кроків у реалізації стратегії сталого розвитку. Це відносно новий для нас проєкт, що потребує постійного налагодження та вдосконалення: ми плануємо здійснювати 100% контроль руху нашої вторинної сировини до місця її перероблення, поглиблювати знання працівників щодо особливостей роздільного збору відходів і підвищувати екологічну свідомість наших гостей. Завдяки нашим екологічним ініціативам ми прагнемо мінімізувати негативний вплив на довкілля та зберегти нашу планету для майбутніх поколінь".
За час існування проєкту тільки бляшанок зібрано більш ніж 100 тонн. Кожна з них розкладалася б на полігонах століттями, але тепер — у сценарії з переробленням — з них можна зібрати приблизно 140 автівок і заощадити 95% енергії, яка б знадобилася на виготовлення первинної сировини.
Наприклад, склобій, який у "Сільпо" зібрали й віддали на перероблення, допоміг зберегти щонайменше 9 тонн вапняку.
Зазначається, що першим кроком мережі для збереження довкілля стало відкриття першої станції #SilpoRecycling 2018 року. Тепер же таких станцій дев’ять. Вони приймають вторсировину від населення та заохочують тих, хто вирішує відповідально позбавлятися від побутових відходів, нарахуванням екобалів на карту "Власний рахунок".
Довідка. "Сільпо" — одна з найбільших національних мереж продовольчих супермаркетів України, заснована 1998 року. Станом на 2 березня 2021-го налічує 273 супермаркети, а також 4 делікатес-маркети Le Silpo. Входить до однієї з найбільших торговельно-промислових груп України Fozzy Group.
Раніше ЕкоПолітика розповідала, які екоініціативи втілює компанія "Сільпо". Серед них — супермаркет ReCycling.