Німецька аерокосмічна компанія H2FLY встановила новий світовий рекорд висоти, піднявши свій чотиримісний пасажирський літак HY4 із двигуном на водневому паливі на висоту 2 134 м.
Політ було здійснено 12 квітня, заявили в компанії.
HY4 успішно піднявся в повітря та здійснив політ на висоті 2,2 кілометра, пролетівши 124 км з аеропорту Штутгарта до Фрідріхсхафена.
Як зазначили в H2FLY, це світовий рекорд для літального апарату, який працює на водні.
Водневий літак HY4
Електрично-водневий апарат побудовано на базі наявного судна Pipistrel Taurus G4. Модель перейняла в апарату Pipistrel незвичайну конструкцію з подвійним фюзеляжем, але її повністю переробили в частині внутрішніх компонентів. Якщо Pipistrel Taurus G4 спочатку розроблявся як повністю електричний літак, то HY4 є гібридним рішенням, яке покладається на електродвигун разом із паливними елементами. За їх розроблення відповідали інженери з Інституту інженерної термодинаміки DLR та компанії Hydrogenics.
З метою зниження ваги літака в H2FLY спроєктували платформу, у якій водень зберігається під тиском нижче 5800 фунтів на квадратний дюйм у двох резервуарах із вуглецевого композиту, по одному в кожному фюзеляжі. Вони живлять паливний елемент, а літій-іонні батареї підвищують продуктивність електродвигуна потужністю 80 кВт у моменти пікового навантаження.
Максимальна швидкість літака становить 145 км/год. Він здатен подолати до 1,5 тис. км за мінімального корисного навантаження та оптимальних умов польоту.
H2FLY не планує комерціалізувати чотиримісний водневий літак. Компанія скористається HY4 для створення платформи розроблення більшого лайнера на паливних елементах. Головна мета H2FLY – створення 40-місного воднево-електричного Dornier 328. Якщо компанія витримає запланований графік розроблення, цей апарат буде представлено публіці у 2025 році.
Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що Universal Hydrogen, яку заснував українець Павло Єременко, буде будувати водневі двигуни для літаків регіонального сполучення.