В Євросоюзі “зелені” державні закупівлі можуть стати ключем до декарбонізації будівництва та автомобільного транспорту блоку.
Про це йдеться в новому дослідженні Стокгольмського інституту навколишнього середовища, повідомляє технічний фахівець Хасан Акбулут в LinkedIn.
Зазначається, що країни-члени ЄС мають фрагментарний підхід до екологічних державних закупівель. Це робить державні органи вагомими гравцями на ринку, а сам сектор має потенціал до помʼякшення наслідків зміни клімату.
“Державні закупівлі товарів і послуг спричиняють близько 15% глобальних викидів парникових газів. В ЄС державні закупівлі становлять 15% ВВП, діючи як головний фактор впливу на ринок через товари та послуги, які купує уряд від місцевого до національного рівнів”, – йдеться в повідомленні.
Акбулут підкреслив, що у всьому світі на будівельний і транспортний сектори припадає близько 12% викидів парникових газів державних закупівель.
Він наголосив, що хоча більшість країн ЄС визнають важливість зменшення викидів парникових газів для досягнення кліматичних цілей, існує дуже мало обов’язкових вимог, які б спонукали уряди застосовувати ці практики. Політика держзакупівель та кліматичні цілі потребують більшої узгодженості.
В дослідженні зазначається, що поточна практика державних закупівель не дозволяє використовувати їхній потенціал для декарбонізації та досягненню кліматичних цілей. Для цього необхідно:
- встановити загальні обов’язкові вимоги та механізми забезпечення виконання, що охоплюють експлуатаційні та вбудовані викиди;
- розробити стандартизовані методи звітності;
- збільшити кількість інструментів, ресурсів та навчання;
- розширити співпрацю та обміну знаннями;
- скоординувати політику.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, в глобальній боротьбі зі зміною клімату важливим є перегляд стандартів світової торговельної політики. Рішення криється у збільшенні податків для "брудних" товарів та звільненні від тарифів "зелених".