Німеччина може саботувати Європейську “зелену” угоду Shutterstock

Німеччина може саботувати Європейську “зелену” угоду

Катерина Бєлоусова

Затвердження регламенту заборони авто з ДВЗ відкладено на невизначений термін

Уряд Німеччини може “зірвати” Європейську “зелену” угоду через спроби дозволити продаж автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння, що працюють на електропаливі, після 2035 року.

Німеччина підштовхує Єврокомісію до того, щоб вона висунула пропозицію щодо дозволу продажу нових авто, які  працюють виключно на електропаливі, повідомляє Bloomberg.

Як відомо, електропаливо – новий вид синтетичного палива, що виробляється за допомогою електроенергії з відновлюваних джерел, зокрема з уловленого з атмосфери вуглецю.

За словами Паскаля Канфіна, який головує в екологічному комітеті Європейського парламенту, для Німеччини "неприйнятно" порушувати угоду щодо поступового припинення викидів в автомобільному секторі. За його словами, законодавці відкинуть будь-які спроби відновити цю угоду через тиск Німеччини щодо включення так званого електропалива.

"Ми не можемо прийняти, щоб цей текст став заручником частини німецького уряду, — сказав Канфін. – Ми сподіваємося, що канцлер не залишиться в історії як той, хто зруйнував би “зелену” угоду".

Зазначається, що на думку критиків таке прагнення Німеччини обумовлено поганими результатами партії міністра транспорту Фолькера Віссінга FDP.

В матеріалі підкреслили, що на думку противників електропалива, воно є марною тратою відновлюваної енергії. Його слід зберігати для секторів, які складніше декарбонізувати. Окрім того, воно виділяє вуглекислий газ під час використання. Прихильники кажуть, що це, по суті, відновлювана електроенергія, яка була перетворена на рідке паливо.

В матеріалі додали, що федеральний канцлер Німеччини Олаф Шольц та президентка Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн пообіцяли продовжити обговорення, і Шольц висловив оптимізм, що рішення буде знайдено. Голосування, яке мало відбутися у вівторок, 7 березня, і мало затвердити регламент, тепер відкладено на невизначений термін.

Канфін підкреслив, що будь-яка пропозиція повинна бути зроблена поза правилами щодо поступової відмови від нових транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння або підлягати перегляду у 2026 році. Він додав, що за словами голови ЄС з питань клімату Франса Тіммерманса Європарламент не допустить повторного відкриття угоди.

Канфін зазначив, що Єврокомісія може вирішити надати більш детальну інформацію про графік впровадження положень щодо електропалива, які вже включені в регламент. 

Нагадаємо, Європарламент затвердив нові цілі щодо скорочення викидів вуглецю для нових легкових автомобілів і легких комерційних транспортних засобів, що є частиною пакета "Fit for 55". Заборона на нові авто з двигунами внутрішнього згоряння має початися з 2035 року.

Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, у Німеччині керівники компаній галузі електротранспорту попереджають, що стрімке зростання цін на електроенергію загрожує майбутньому електромобілів.

Читайте також
Програма Ukraine Facility: які реформи має впровадити Міндовкілля
Програма Ukraine Facility: які реформи має впровадити Міндовкілля

Їхнє виконання передбачене протягом 2024-2026 років

Аудитори ЄС заявляють про нераціональне використання коштів на "зелене" відновлення
Аудитори ЄС заявляють про нераціональне використання коштів на "зелене" відновлення

Спеціалісти впевнені у необхідності змін у методології обчислення витрат на здійснення “зеленого переходу”

Екокомітет схвалив законопроєкт щодо державної кліматичної політики
Екокомітет схвалив законопроєкт щодо державної кліматичної політики

Його прийняття передбачене в Ukraine Facility Plan