Компанія Gloyer-Taylor Laboratories (GTL) з Теннессі, США розробила надлегкі кріогенні резервуари для водню, що дозволить авіалайнерам летіти в чотири рази далі.
Ці резервуари легші на 75% за найсучасніші металеві та композитні аерокосмічні кріобаки, повідомляє New Atlas.
Резервуар, серед іншого, скалдається з композитів з графітового волокна.
У GTL стверджують, що вже перевірили герметичність навіть через кілька циклів кріотермічного тиску, і що ці резервуари мають рівень технологічної готовності (TRL) 6+, тобто технологія була перевірена на бета-прототипі в реальних умовах.
Рідкий водень важить мало, а для типового водневого бака зі стисненим газом типова масова частка Н2 становить лише 10-11%. Тобто на кожен кілограм водню потрібно близько 9 кг цистерни.
Кріобак довжиною 2,4 м і діаметром 1,2 м важить всього 12 кг, а з додаванням інших комплектуючих – загальна вага становить 67 кг. Він може вмістити понад 150 кг водню.
Таким чином масова частка водню складає майже 70%, залишаючи багато вільної ваги для кріо-охолоджуючого обладнання, насосів тощо, зберігаючи загальну масову частку системи понад 50%.
Навіть масова частка понад 50% дозволить екологічно чистим літакам літати в чотири рази більше, ніж аналогічні літаки, що працюють на реактивному паливі, при цьому зменшуючи експлуатаційні витрати приблизно на 50%, та повністю уникнути викидів вуглецю.
Нагадаємо, пасажирський водневий літак встановив світовий рекорд висоти.
Як повідомляла ЕкоПолітика раніше, в Єгипті зʼявляться масштабні проєкти зеленого водню, націлені на експорт до Європи.