Європейський автопром закликає ЄС не знижувати ціль у 25% переробленого пластику для нових авто

Європейський автопром закликає ЄС не знижувати ціль у 25% переробленого пластику для нових авто

Ганна Велика

За останні 5 років потужності з переробки пластику в ЄС зросли більш ніж на 55%, але значна частина з них залишається недовикористаною через низький попит

Автомобільна промисловість Європейського Союзу підтримує ціль Європейської комісії щодо 25% вторинного використання пластику для нових транспортних засобів.

Про це повідомляє Euroactiv.

Законодавці ЄС не поспішають встановлювати цільові показники переробки автомобільного пластику та сталі, але промисловість наполягає на тому, що вони є досяжними та необхідними для стимулювання попиту.

У 2023 році Єврокомісія зробила пропозицію щодо транспортних засобів з вичерпаним терміном експлуатації (ELV – end-of-life vehicles). Згідно з нею, 25% пластику, що використовується в нових автомобілях, має походити з перероблених матеріалів, включаючи ELV.

Але і Європейський парламент, і Європейська рада призупинили переговори, оскільки деякі держави-члени хочуть знизити цільовий показник для пластику до 15%.

Водночас переробна промисловість підтримує встановлений Єврокомісією цільовий показник у 25% вмісту переробленого пластику у нових транспортних засобах.

"Ця мета базується на широких дослідженнях, які доводять, що вона є здійсненною і є найефективнішим способом збільшити циклічність використання автомобільних пластмас", – сказала у коментарі Euractiv старша менеджерка Європейської асоціації переробної промисловості (EuRIC) Марія Віра Дюран.

Яка ситуація з використанням переробленого пластику у ЄС зараз

Кілька автовиробників вже встановили власні цілі щодо переробки. Volvo має на меті досягти 25% переробленого матеріалу до 2025 року, тоді як Renault поставила собі за мету 33% до 2030 року.

Mobilize Duo, модель Renault Group, яку планують випустити у квітні, матиме рекордні 60% переробленого пластику. Про це повідомила Euractiv Ралука Барб з компанії The Future is Neutral, оператора циркулярної економіки в автомобілебудуванні.

Згідно з дослідженням Об'єднаного дослідницького центру Єврокомісії, наразі автовиробники використовують від 5% до 20% перероблених матеріалів.

"У більшості випадків ціна переробленого пластику пропонує конкурентну перевагу над первинним пластиком, саме тому виробники історично інтегрували перероблений пластик у свої автомобілі”, – повідомили Euractiv у Veolia, одному з найбільших переробників пластику в Європі.

Старша менеджерка EuRIC говорить, що запровадження обов'язкових заходів для стимулювання використання перероблених матеріалів є “необхідним для створення ринкового попиту та забезпечення інвестицій для збільшення потужностей з переробки в ЄС”.

На початку березня ЕкоПолітика повідомляла, що у ЄС під тиском промисловців хочуть послабити правила дотримання автовиробниками норм викидів СО2.

Теги: , ,
Читайте також
У ЄС хочуть послабити правила дотримання автовиробниками норм викидів СО2
У ЄС хочуть послабити правила дотримання автовиробниками норм викидів СО2

Ці зміни мають бути прийняті урядами та законодавцями Євросоюзу

В Україні заарештували елітне ретроавто, яке не відповідало екологічним стандартам Євро-2
В Україні заарештували елітне ретроавто, яке не відповідало екологічним стандартам Євро-2

Власником цього люксового англійського раритету в Україні виявився мешканець Львівської області

Верховна Рада відтермінувала перехід на Євро-6 на 2 роки
Верховна Рада відтермінувала перехід на Євро-6 на 2 роки

Це вже друге перенесення дати після підписання Угоди про асоціацію з ЄС

В Україні пропонують відкласти впровадження Євро-6 на 2 роки
В Україні пропонують відкласти впровадження Євро-6 на 2 роки

Екологічні вимоги можуть послабити тільки для частини автотранспорту