Фото – Європейський автопром закликає ЄС не знижувати ціль у 25% переробленого пластику для нових авто

Європейський автопром закликає ЄС не знижувати ціль у 25% переробленого пластику для нових авто

Ганна Велика

За останні 5 років потужності з переробки пластику в ЄС зросли більш ніж на 55%, але значна частина з них залишається недовикористаною через низький попит

Автомобільна промисловість Європейського Союзу підтримує ціль Європейської комісії щодо 25% вторинного використання пластику для нових транспортних засобів.

Про це повідомляє Euroactiv.

Законодавці ЄС не поспішають встановлювати цільові показники переробки автомобільного пластику та сталі, але промисловість наполягає на тому, що вони є досяжними та необхідними для стимулювання попиту.

У 2023 році Єврокомісія зробила пропозицію щодо транспортних засобів з вичерпаним терміном експлуатації (ELV – end-of-life vehicles). Згідно з нею, 25% пластику, що використовується в нових автомобілях, має походити з перероблених матеріалів, включаючи ELV.

Але і Європейський парламент, і Європейська рада призупинили переговори, оскільки деякі держави-члени хочуть знизити цільовий показник для пластику до 15%.

Водночас переробна промисловість підтримує встановлений Єврокомісією цільовий показник у 25% вмісту переробленого пластику у нових транспортних засобах.

"Ця мета базується на широких дослідженнях, які доводять, що вона є здійсненною і є найефективнішим способом збільшити циклічність використання автомобільних пластмас", – сказала у коментарі Euractiv старша менеджерка Європейської асоціації переробної промисловості (EuRIC) Марія Віра Дюран.

Яка ситуація з використанням переробленого пластику у ЄС зараз

Кілька автовиробників вже встановили власні цілі щодо переробки. Volvo має на меті досягти 25% переробленого матеріалу до 2025 року, тоді як Renault поставила собі за мету 33% до 2030 року.

Mobilize Duo, модель Renault Group, яку планують випустити у квітні, матиме рекордні 60% переробленого пластику. Про це повідомила Euractiv Ралука Барб з компанії The Future is Neutral, оператора циркулярної економіки в автомобілебудуванні.

Згідно з дослідженням Об'єднаного дослідницького центру Єврокомісії, наразі автовиробники використовують від 5% до 20% перероблених матеріалів.

"У більшості випадків ціна переробленого пластику пропонує конкурентну перевагу над первинним пластиком, саме тому виробники історично інтегрували перероблений пластик у свої автомобілі”, – повідомили Euractiv у Veolia, одному з найбільших переробників пластику в Європі.

Старша менеджерка EuRIC говорить, що запровадження обов'язкових заходів для стимулювання використання перероблених матеріалів є “необхідним для створення ринкового попиту та забезпечення інвестицій для збільшення потужностей з переробки в ЄС”.

На початку березня ЕкоПолітика повідомляла, що у ЄС під тиском промисловців хочуть послабити правила дотримання автовиробниками норм викидів СО2.

Теги: , ,
Читайте також
Фото – Європарламент хоче розширити відповідальність виробників щодо переробки авто
Європарламент хоче розширити відповідальність виробників щодо переробки авто

Імпорт вживаних транспортних засобів з Європи може зменшитися

Фото – Уряди ЄС близькі до узгодження мети щодо вмісту переробленого пластику у нових авто, – ЗМІ
Уряди ЄС близькі до узгодження мети щодо вмісту переробленого пластику у нових авто, – ЗМІ

Дослідження потенційних цілей для сталі та алюмінію підготують до кінця 2026 року

Фото – Європарламент підтримав послаблення для автовиробників, запропоноване Єврокомісією
Європарламент підтримав послаблення для автовиробників, запропоноване Єврокомісією

Для набуття чинності законопроєкт тепер потребує офіційного схвалення Радою ЄС

Фото – У ЄС хочуть послабити правила дотримання автовиробниками норм викидів СО2
У ЄС хочуть послабити правила дотримання автовиробниками норм викидів СО2

Ці зміни мають бути прийняті урядами та законодавцями Євросоюзу