Eurofer розкритикувала намір Європарламенту змінити систему торгівлі викидами shutterstock

Eurofer розкритикувала намір Європарламенту змінити систему торгівлі викидами

Олена Яценьо

Зміни в системі торгівлі викидами "зведуть з рейок" зелене виробництво сталі, упевнені в асоціації

Європейська асоціація сталі Eurofer написала відкритий лист до Європейського парламенту та країн-членів щодо змін у системі торгівлі викидами ЄС (ETS), які, переконані в асоціації, "зірвуть" перехід до зеленого виробництва сталі у Європі.

Про це з посиланням на лист Eurofer до Європарламенту повідомляє видання Steel Times International.

У листі стверджується, що європейські законодавці нині розглядають пропозиції щодо ETS ЄС та механізму регулювання вуглецевих кордонів (CBAM), які "підривають" здатність EUROFER "інвестувати в ці проєкти та гальмують перехід до зеленого виробництва сталі у Європі".

В асоціації наголосили, що у Європі нові правила розподілу знизять основний контрольний показник CO2 приблизно на 40% — через одну установку, яка раніше не входила у сферу дії — і встановлять значення, якого жодна компанія не зможе досягти лише за три роки. Це пов’язано з передчасним переходом від системи безкоштовного розподілу та непрямої компенсації витрат до системи CBAM, яка ще не була випробувана. Обхід та перемішування ресурсів — це лише деякі з багатьох ризиків, які можуть підірвати ефективність CBAM.

"Ці пропозиції послаблюють захист нашої галузі від витоку вуглецю на внутрішньому та світовому ринках, віддаючи перевагу міжнародним конкурентам, які не підлягають еквівалентним витратам на вуглецю", — ідеться в листі Eurofer.

Ба більше, CBAM поки не передбачає жодного заходу для збереження 20 млн тонн експорту сталі з ЄС на рік на суму 45 мільярдів євро та 30 000 робочих місць, які безпосередньо залежать від цього, додали в асоціації.

З огляду на це Eurofer закликала Європарламент і раду уникнути "подальшого зменшення існуючого захисту від витоку вуглецю, поки CBAM не доведе свою ефективність і не буде знайдено рішення для експорту".

"Низьковуглецеві технології мають бути винагороджені без передчасного зниження контрольних значень, принаймні в перші роки, коли такі технології впроваджуються в промислових масштабах", — додали також там.

Раніше ЕкоПолітика повідомляла, що Комітет із питань захисту довкілля у Європейському парламенті проголосував за Механізм прикордонного вуглецевого регулювання (CBAM) та реформу Системи торгівлі викидами (ETS), які є інструментами для досягнення ЄС кліматичних цілей у межах пакету Fit for 55.

Читайте також
Ключові відмінності CBAM у Великій Британії та ЄС: експерти розкрили деталі 
Ключові відмінності CBAM у Великій Британії та ЄС: експерти розкрили деталі 

Підходи британського королівства та європейського блоку схожі, але є й розбіжності

ЄС має знову обміркувати можливість звільнення України від CBAM, – аналітики CER
ЄС має знову обміркувати можливість звільнення України від CBAM, – аналітики CER

Фахівці також наполягають на допомозі країнам-партнерам у декарбонізації їхньої промисловості

Експерт назвав 3 складові, які допоможуть Україні уникнути руйнівного впливу CBAM на економіку
Експерт назвав 3 складові, які допоможуть Україні уникнути руйнівного впливу CBAM на економіку

Сплата нового вуглецевого мита – це серйозний виклик для вітчизняних виробників

Українські компанії мають право на європейську підтримку для зеленого переходу, – Станіслав Зінченко
Українські компанії мають право на європейську підтримку для зеленого переходу, – Станіслав Зінченко

Надзвичайно важливо, аби Європейський Союз ставився до України, як до своєї частини, а не як до третьої країни