Велика Британія знову рухатиметься до нульового рівня викидів. Прем’єр-міністр Кір Стармер підтримав "План реалізації вуглецевого бюджету", де зафіксовані зобов’язання уряду по досягненню екологічних цілей.
The Guardian розповідає про суть плану та зазначає, що більшість його заходів по суті є цитуванням уже наявних.
"Цей уряд пишається тим, що його оцінюють за вказаним показником. На CОР30 наступного тижня ми покажемо, що готові і словом, і ділом боротися за нашу планету", – зазначив державний секретар з питань енергетичної безпеки та нульового рівня викидів Ед Мілібенд.
Проте видання уточнює, що публікація Плану стала результатом тиску екологічних активістів. Вони домоглися судової вимоги, яка зобов’язала уряд Британії оприлюднити екологічний документ.
Наслідки відчує як бізнес, так і звичайні громадяни
Згідно із планом, Британія декарбонізує електропостачання до 2030 року, а до 2037-го різко скоротить викиди парникових газів. Щоб досягнути цього, заходи плану охоплюють усі "брудні" галузі – від енергетики до ЖКГ. Ось кілька прикладів:
- Орендодавці муситимуть надавати орендарям доступ до зарядки для електрокарів.
- Знижки для промисловості для зниження витрат на енергію.
- Частку екологічно чистого авіапалива збільшать до 22%.
- Більшості британців доведеться перейти на опалення тепловими насосами. Цей варіант визнаний як низьковуглецевий.
У випадку успішної реалізації плану витрати на енергетичні комунальні послуги у Британії мають знизитися на £300.
Позиція екоекспертів
"Якщо все зробити правильно, це може забезпечити дешевші рахунки, тепліші будинки й тисячі хороших "зелених" робочих місць. Це допоможе подолати глибоку нерівність, яка відчувається по всій країні, та побудувати справедливіше і процвітаюче майбутнє", – процитувало видання Асада Рехмана, виконавчого директора організації Friends of the Earth.
Проте екоактивісти все ж вказують на низку упущень. Серед них:
- Відсутність зобов’язань щодо скорочення авіарейсів. Навпаки, британський уряд підтримує розширення аеропортів.
- Недостатня увага до розвитку мережі громадського транспорту. Основні акценти на підвищенні частки електрокарів на противагу плануванню нових залізничних мереж, а саме залізниця здатна зняти навантаження з автодоріг, тим самим скоротивши викиди.
- Невизначеність чітких кроків щодо скорочення викидів від сільського господарства. Екоспільнота зазначає, що для цього треба скоротити площі земель під тваринництво. Проте у плані йдеться про зміни землекористування без конкретики.
Нагадаємо, раніше Велика Британія і ЄС погодилися працювати над об'єднанням своїх систем торгівлі квотами на викиди (ETS).
 
                         
     
     
    