Бізнес закликав владу переглянути НВВ2 з урахуванням реалій воєнного часу

Бізнес закликав владу переглянути НВВ2 з урахуванням реалій воєнного часу shutterstock
Ганна Велика

Промисловці пропонують скоригувати кліматичну ціль через 3 роки після завершення воєнного стану

В умовах повномасштабної війни поточна ціль зі скорочення викидів на 68-73% до 2035 року від рівня 1990 року, зафіксована у проєкті Другого національно визначеного внеску (НВВ2) України до Паризької угоди, може бути досить амбітною.

Таку думку висловили члени Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА).

Промисловці зазначили, що попри складні умови повномасштабної війни, економічну нестабільність і руйнування промислової інфраструктури, вітчизняні підприємства продовжують впроваджувати заходи з декарбонізації. Водночас вони звернули увагу посадовців на необхідність адаптації кліматичних зобов’язань України до реалій, у яких перебуває наша країна.

Для обґрунтування своєї позиції у ЄБА навели такі цифри:

  • за оцінками Київської школи економіки, станом на поточний рік втрати вітчизняної промисловості, будівництва та сфери послуг склали $14,4 млрд;
  • понад 500 підприємств зруйновані або пошкоджені;
  • за даними досліджень, викиди парникових газів, пов’язані з війною, за 3 роки повномасштабної війни сягнули 230 млн тонн CO₂-еквіваленту. Минулого року вони зросли на 30% порівняно з 2023 роком.

“В умовах, коли значна частина підприємств втратила виробничі потужності або призупинила роботу, основне навантаження щодо впровадження кліматичних рішень покладається на компанії, які продовжують діяльність. За таких умов підприємства стикаються з обмеженими можливостями для інвестування в декарбонізацію без додаткової зовнішньої підтримки”, – пояснили в Асоціації.

Виходячи з поточного стану справ, представники бізнесу запропонували розглянути можливість коригування НВВ2, щоб урахувати реалій воєнного часу та економічні виклики, з якими стикаються підприємства. Промисловці припустили, що доцільно було б передбачити механізм коригування кліматичної цілі –  наприклад, через 3 роки після завершення воєнного стану.

“Такий підхід дозволить забезпечити баланс між міжнародними зобов’язаннями України та її економічними можливостями”, – вважають вони.

Тому ЄБА направила листи з відповідними пропозиціями до першого віцепремʼєр-міністра України – міністра економіки України, міністра енергетики України, міністра захисту довкілля та природних ресурсів України, комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування.

Як нещодавно повідомляла ЕкоПолітика, Україна підготувала свій Другий національно визначений внесок (НВВ2) до Паризької угоди, який передбачає зниження викидів парникових газів до 2035 року на 68-73% від рівня 1990 року.

Читайте також
ЄС матиме нові кліматичні цілі до саміту COP30, – фон дер Ляєн
ЄС матиме нові кліматичні цілі до саміту COP30, – фон дер Ляєн

Франція, Німеччина та Польща вимагали від урядів обговорити кліматичну ціль ще у жовтні

Бізнес закликає переглянути кліматичні цілі України з урахуванням воєнної та економічної ситуації
Бізнес закликає переглянути кліматичні цілі України з урахуванням воєнної та економічної ситуації

Європейська Бізнес Асоціація прагне знайти компроміс з урядом щодо кліматичних вимог

У Міндовкіллі проаналізували пропозиції громадськості щодо НВВ2: які з них врахують
У Міндовкіллі проаналізували пропозиції громадськості щодо НВВ2: які з них врахують

Попри численні заяви про відкритість та готовність відомства до співпраці, промисловці так і залишилися непочутими ним

У ЄБА проаналізували виклики та шляхи їх вирішення при встановленні НВВ2 України
У ЄБА проаналізували виклики та шляхи їх вирішення при встановленні НВВ2 України

На думку фахівців, станом на сьогодні моделювання не дає навіть приблизного уявлення про сценарії викидів парникових газів у післявоєнний період