Верховна Рада взяла за основу законопроєкт № 3356-д "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту".
Про це повідомила пресслужба Держенергоефективності 30 червня. Зазначається, що за це рішення проголосували 293 народних депутати.
Мета законопроєкту – створення дієвого законодавчого механізму для розвитку конкурентного ринку виробництва й використання біоетанолу та біокомпонентів на транспорті в Україні.
"Розвиток ринку біоетанолу є важливим кроком на шляху заміщення нафти й нафтопродуктів, які у 2020 році посіли перше місце в товарній структурі імпорту України на суму 3,8 млрд доларів", – прокоментував в.о. голови Держенергоефективності Костянтин Гура.
Крім того, Україна щороку імпортує до 55 тис. тонн біоетанолу у складі бензину. Водночас загальні виробничі потужності ДП "Укрспирт" сягають близько 110 тис. тонн біоетанолу на рік, які сьогодні є незадіяними.
Що передбачає законопроєкт:
- встановлення обов’язкової частки рідкого біопалива (квот) в загальному річному обсязі продажу бензину: з 1 травня 2022 р. – не менше 5% об’ємних;
- введення обліку та контролю вмісту біокомпонентів у бензинах;
- встановлення відповідальності за недотримання квот суб’єктами господарювання, які займаються виробництвом, імпортом та реалізацією бензинів на митній території України;
- введення вимог щодо дотримання критеріїв сталості для біопалива із 1 липня 2022 року.
Водночас технічні характеристики палива з біокомпонентами обов’язково повинні відповідати вимогам технічних регламентів, гармонізованих європейських стандартів та інших нормативно-правових актів.
Під час виступу в парламенті народний депутат України, голова Комітету ВРУ з енергетики та ЖКП Андрій Герус повідомив, що законопроєкт розглянуто Енергетичним Співтовариством, він відповідає європейській практиці та сприятиме зменшенню шкідливих викидів у навколишнє середовище.