До суті
Для виготовлення будівельних матеріалів підприємства використовують природний газ.
Як показує практика, в умовах воєнного стану взагалі неможливо визначитись з його обсягом, потрібного для роботи підприємства.
Трохи поясню проблему – Кодексом газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП встановлення з січня 2020р. річної замовленої потужності (за замовчуванням) споживачу на розрахунковий календарний рік визначається оператором ГРМ, виходячи з фактичного обсягу споживання природного газу споживачем за газовий рік, що передував розрахунковому календарному року!
Тобто року, де не було війни, розірваних ланцюгів поставок і зруйнованої інфраструктури!
Зазначу, про уточнення річної замовленої потужності об’єкта (об’єктів) споживача, що не є побутовим, в умовах воєнного стану, непобутові споживачі мають право одноразово, у термін з 24.05.2022 року по 15.09.2022 року провести коригування обсягів споживання (замовленої потужності) природного газу на 2022 рік.
Ми звернулись з описом проблеми до НКРЕКП, Офіс Президента Ростислав Шурма дав задачу в проблемі розібратись.
І ось!! Днями з‘являється новина, що можна зробити додаткове коригування, але лиш (виключно) в бік збільшення!!!
Тобто регулятор справді вбачає зростання економіки України на тлі останніх подій?
Реалії сьогодення вказують на те, що в умовах війни підприємства потребують додаткового коригування (більше одного разу) річної замовленої потужності об'єкта (об'єктів) на 2022 рік в сторону саме зменшення.
Особливо там, де обсяг виробництва непрогнозовано впав втричі!
За таких обставин, надмірно сплачені власні кошти за уточнену річну замовлену потужність, яка залишиться невикористаною, не повернуться підприємству, а залишаться монополісту.
А це – втрачений потенціал держави, робочі місця, сплачені вчасно податки.